Jak promować swoje działania na Facebooku?

1

Przed nami 25. Finał WOŚP, postanowiliśmy więc przepytać sztaby działające z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, w jaki sposób przy pomocy Facebooka komunikują się z wolontariuszami, sponsorami i darczyńcami.  Na końcu artykułu znajdziecie też narzędziownik i kilka przydatnych artykułów.

 

Dlaczego postanowiliście z wolontariuszami i osobami zainteresowanymi Waszą działalnością komunikować się za pomocą Facebooka? 

Anna Wuls, szefowa Sztabu ACK UMCS Chatka Żaka w Lublinie – Stronę na Facebooku założyliśmy z chwilą złożenia wniosku o utworzenie sztabu. Posiadamy fanpage naszego koła naukowego, ale nie chcieliśmy „spamować” WOŚPem. Fanpage sztabu służy osobom zainteresowanym tym konkretnym tematem, a przede wszystkim wolontariuszom. Komunikacja na Facebooku pozwala nam razem z wolontariuszami wspólnie oczekiwać na Finał i pokazywać im przygotowania naszego sztabu.

Aleksander Budzyński, z-ca szefa sztabu we Włocławku – Stronę na Facebooku prowadzimy od 2011 roku. Założyliśmy ją dla ułatwienia kontaktu z wolontariuszami. Dzięki tej komunikacji możemy docierać do nich bardzo szybko i bardzo szybko otrzymywać z ich strony potrzebne nam informacje.  Stosujemy ją też często jako kartę przetargową dla sponsorów Finału w naszym mieście.

Anna Michlowicz, szefowa sztabu z Tarnowskich Gór: Do tej pory nie mieliśmy strony na Facebooku – co roku zakładaliśmy wydarzenie. Zajmujemy się sztabowaniem od 24 Finału – i wtedy myśleliśmy, że to jest lepsza opcja, wydarzenia się teraz „klikają”, wszyscy mogą zobaczyć że „Julia…weźmie udział w wydarzeniu…” ( to ta Julia jest wolontariuszką! musi być fajna :D), taka moda, i dobry zasięg, są przejrzyste. W tym roku zrobiliśmy to samo, ale już doszliśmy do wniosku że na dłuższą metę strona sprawdza się lepiej – taka swoista kronika nam się tworzy na stronach.  

Jacek Zdrojkowski, szef sztabu w Bielsku Podlaskim: Jako sztab nie mamy oddzielnego profilu na Facebooku, wszystkie informacje zamieszczamy na stronie naszego stowarzyszenia, ewentualnie tworzymy wydarzenie. Komunikacja na Facebooku zapewnia nam: szybkość w udostępnianiu ważnych informacji, a także duży zasięg naszych komunikatów.

 

O czym piszecie na swojej stronie?

Anna Michlowicz: Zamieszczamy tam wszystkie najważniejsze informacje, posty motywujące, zachęcające, ogłoszenia dot. rekrutacji, działań sztabu, podkręcamy atmosferę, a potem relacje z Finału i wielkie podziękowania.

Anna Wuls: Umieszczamy informacje, które pojawiają się na stronie głównej WOŚP oraz informacje dotyczące bezpośrednio naszych wolontariuszy.

Jacek Zdrojkowski: Zaczynamy standardowo od informacji o tym, że mamy zgodę na granie :) następnie puszczamy w świat informację o naborze wolontariuszy. W dalszej kolejności sukcesywnie podajemy informacje o poszukiwaniu fantów na licytację oraz sponsorów.  Później dodajemy niusy z atrakcjami oraz przedmiotami do zdobycia podczas licytacji.

Aleksander Budzyński: Newsy, aktualności, wydarzenia finałowe, komunikaty sponsorów, przedstawiamy sztab i sztabowców.

 

Twój przepis na ciekawy wpis na stronie na Facebooku:

Anna Michlowicz: Powitanie! Ładny tekst, ze wstępem, na temat, utrzymując relację przyjacielską z odbiorcami, jakaś nowinka.  Zapowiedzi nadchodzących wydarzeń. Liczba dni, które zostały do finału i grafika dla uwagi :)

Anna Wuls: Koniecznie ciekawe zdjęcie sztabu albo film, krótki tekst, w którym zawarte są wszystkie najważniejsze informacje. No i musi wywoływać uśmiech na twarzy :)

 

Aleksander Budzyński: fotka i opis z ikrą trafiający do młodzieży gimnazjalno-licealnej.

 

 

O czym trzeba pamiętać działając na Facebooku? 

Anna Wuls: O regularnym dodawaniu postów. Tak około co trzy dni, aby publika nie zapomniała o stronie i posty trafiały do większej publiki. Ważne też jest dodawane różnych informacji, od info od samej Fundacji, po działanie sztabu i informacje z przypomnieniami dla wolontariuszy.

Aleksander Budzyński: Odpowiedzialność za FB powinna spoczywać na jednej osobie. Wszystkie newsy, wiadomości i inne rzeczy spływają u nas do jednej osoby zarządzającej kompleksowo profilem. Max 3 newsy dziennie oddzielone minimum 3h. Słownictwo postów powinno być tak dobierane, by posty miło się czytało i udostępniało. 

 

Zobacz filmy:


Narzędziownik:

Aplikacje na Facebooku

Tworzenie grafik 

Narzędzia dla social media managera – nie tylko w NGO 

 

Przeczytaj też:

7 sposobów na budowanie społeczności 

10 pytań, które warto sobie zadać przed kontynuowaniem działań w Social Media

Zanim opublikujesz post na Facebooku

Jak publikować zdjęcia w Internecie i skąd je brać 

 

Share.

About Author

Anna Jadwiga Orzech

Prywatnie i zawodowo żyje w Internecie, gdzie zajmuje się “szerzeniem dobrych idei”. W Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w Internecie i nowymi technologiami, a także współtworzy projekt skierowany do organizacji pozarządowych - Now! Go Online. Z III sektorem związana od kilkunastu lat. Od seminarium The New Media in the Middle East na Uniwersytecie Karola w Pradze kilka lat temu zafascynowana wpływem nowych mediów na zmiany społeczne. W wolnych chwilach pisuje bloga internetwsluzbie.pl na temat dobrego oblicza Internetu. Z wykształcenia i zamiłowania filozofka i socjolożka.

1 komentarz

  1. Super sposobem byłoby nie tylko wspomniane pozyskiwanie przez social media fantów na licytację, ale również później (a jednak jeszcze przed dniem finału) promowanie fantów które już wiadomo że na licytację trafią, w taki sposób aby wstępnie zainteresować jak największą grupę odbiorców.

Leave A Reply