Jak promować swoje działania na Facebooku?

0

Przed nami 25. Finał WOŚP, postanowiliśmy więc przepytać sztaby działające z Fundacją Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, w jaki sposób przy pomocy Facebooka komunikują się z wolontariuszami, sponsorami i darczyńcami.  Na końcu artykułu znajdziecie też narzędziownik i kilka przydatnych artykułów.

 

Dlaczego postanowiliście z wolontariuszami i osobami zainteresowanymi Waszą działalnością komunikować się za pomocą Facebooka? 

Anna Wuls, szefowa Sztabu ACK UMCS Chatka Żaka w Lublinie – Stronę na Facebooku założyliśmy z chwilą złożenia wniosku o utworzenie sztabu. Posiadamy fanpage naszego koła naukowego, ale nie chcieliśmy „spamować” WOŚPem. Fanpage sztabu służy osobom zainteresowanym tym konkretnym tematem, a przede wszystkim wolontariuszom. Komunikacja na Facebooku pozwala nam razem z wolontariuszami wspólnie oczekiwać na Finał i pokazywać im przygotowania naszego sztabu.

Aleksander Budzyński, z-ca szefa sztabu we Włocławku – Stronę na Facebooku prowadzimy od 2011 roku. Założyliśmy ją dla ułatwienia kontaktu z wolontariuszami. Dzięki tej komunikacji możemy docierać do nich bardzo szybko i bardzo szybko otrzymywać z ich strony potrzebne nam informacje.  Stosujemy ją też często jako kartę przetargową dla sponsorów Finału w naszym mieście.

Anna Michlowicz, szefowa sztabu z Tarnowskich Gór: Do tej pory nie mieliśmy strony na Facebooku – co roku zakładaliśmy wydarzenie. Zajmujemy się sztabowaniem od 24 Finału – i wtedy myśleliśmy, że to jest lepsza opcja, wydarzenia się teraz „klikają”, wszyscy mogą zobaczyć że „Julia…weźmie udział w wydarzeniu…” ( to ta Julia jest wolontariuszką! musi być fajna :D), taka moda, i dobry zasięg, są przejrzyste. W tym roku zrobiliśmy to samo, ale już doszliśmy do wniosku że na dłuższą metę strona sprawdza się lepiej – taka swoista kronika nam się tworzy na stronach.  

Jacek Zdrojkowski, szef sztabu w Bielsku Podlaskim: Jako sztab nie mamy oddzielnego profilu na Facebooku, wszystkie informacje zamieszczamy na stronie naszego stowarzyszenia, ewentualnie tworzymy wydarzenie. Komunikacja na Facebooku zapewnia nam: szybkość w udostępnianiu ważnych informacji, a także duży zasięg naszych komunikatów.

 

O czym piszecie na swojej stronie?

Anna Michlowicz: Zamieszczamy tam wszystkie najważniejsze informacje, posty motywujące, zachęcające, ogłoszenia dot. rekrutacji, działań sztabu, podkręcamy atmosferę, a potem relacje z Finału i wielkie podziękowania.

Anna Wuls: Umieszczamy informacje, które pojawiają się na stronie głównej WOŚP oraz informacje dotyczące bezpośrednio naszych wolontariuszy.

Jacek Zdrojkowski: Zaczynamy standardowo od informacji o tym, że mamy zgodę na granie :) następnie puszczamy w świat informację o naborze wolontariuszy. W dalszej kolejności sukcesywnie podajemy informacje o poszukiwaniu fantów na licytację oraz sponsorów.  Później dodajemy niusy z atrakcjami oraz przedmiotami do zdobycia podczas licytacji.

Aleksander Budzyński: Newsy, aktualności, wydarzenia finałowe, komunikaty sponsorów, przedstawiamy sztab i sztabowców.

 

Twój przepis na ciekawy wpis na stronie na Facebooku:

Anna Michlowicz: Powitanie! Ładny tekst, ze wstępem, na temat, utrzymując relację przyjacielską z odbiorcami, jakaś nowinka.  Zapowiedzi nadchodzących wydarzeń. Liczba dni, które zostały do finału i grafika dla uwagi :)

Anna Wuls: Koniecznie ciekawe zdjęcie sztabu albo film, krótki tekst, w którym zawarte są wszystkie najważniejsze informacje. No i musi wywoływać uśmiech na twarzy :)

 

Aleksander Budzyński: fotka i opis z ikrą trafiający do młodzieży gimnazjalno-licealnej.

 

 

O czym trzeba pamiętać działając na Facebooku? 

Anna Wuls: O regularnym dodawaniu postów. Tak około co trzy dni, aby publika nie zapomniała o stronie i posty trafiały do większej publiki. Ważne też jest dodawane różnych informacji, od info od samej Fundacji, po działanie sztabu i informacje z przypomnieniami dla wolontariuszy.

Aleksander Budzyński: Odpowiedzialność za FB powinna spoczywać na jednej osobie. Wszystkie newsy, wiadomości i inne rzeczy spływają u nas do jednej osoby zarządzającej kompleksowo profilem. Max 3 newsy dziennie oddzielone minimum 3h. Słownictwo postów powinno być tak dobierane, by posty miło się czytało i udostępniało. 

 

Zobacz filmy:


Narzędziownik:

Aplikacje na Facebooku

Tworzenie grafik 

Narzędzia dla social media managera – nie tylko w NGO 

 

Przeczytaj też:

7 sposobów na budowanie społeczności 

10 pytań, które warto sobie zadać przed kontynuowaniem działań w Social Media

Zanim opublikujesz post na Facebooku

Jak publikować zdjęcia w Internecie i skąd je brać 

 

Share.

About Author

Anna Jadwiga Orzech

Prywatnie i zawodowo żyje w Internecie, gdzie zajmuje się “szerzeniem dobrych idei”. W Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w Internecie i nowymi technologiami, a także współtworzy projekt skierowany do organizacji pozarządowych - Now! Go Online. Z III sektorem związana od kilkunastu lat. Od seminarium The New Media in the Middle East na Uniwersytecie Karola w Pradze kilka lat temu zafascynowana wpływem nowych mediów na zmiany społeczne. W wolnych chwilach pisuje bloga internetwsluzbie.pl na temat dobrego oblicza Internetu. Z wykształcenia i zamiłowania filozofka i socjolożka.

Leave A Reply