Zostań Agentem Zaufania na Instagramie

2

Przed wakacjami pochylaliśmy się nad tematem bycia Agentami Zaufania (czyli nad naszą marką osobistą w Internecie), dzięki czemu zyskamy nie tylko my, ale także nasza organizacja. Pochyliliśmy się już nad tym dlaczego warto i jak popracować nad tym, co pokazuje się w wyszukiwarce po wpisaniu naszego imienia i nazwiska. Warto pomyśleć także nad naszym wizerunkiem w sieci, który tworzymy w mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebooku, Twitterze czy mniej oczywistym Instagramie. No właśnie! Czy Instagram jest miescem, w którym możemy pokazywać nasze społeczne zaangażowanie? Wydaje mi się, że jak najbardziej. Oczywiście to miejsce, w którym możemy sobie pozwolić na dużo więcej, być bardziej na luzie czy bawić się formą. Jeśli naszym celem jest jednak posiadać ciekawy profil spójny z naszymi zawodowymi działaniami – warto przemyśleć kilka spraw.

 

Rada 1. Opisz swój profil. To jednak Instagram a nie np. LinkedIn, więc nie sil się na nic bardzo poważnego i wyrafinowanego. Pomyśl jak w kilku słowach opisać swoje działania. Nie zapomnij też o szczypcie swojej prywatnej strony.

 

Rada 2. Instagram to nie tylko zdjęcia. Warto wrzucając zdjęcia –  zawsze dodać opis opowiadający historię foty. Pomoże to obserwującym więcej dowiedzieć się na temat Ciebie i działań, które chcesz im przybliżyć. Przeglądając dzisiaj zdjęcia sprzed trzech lat ogromnie żałuję, że nie robiłam tego wtedy. W opisach zdjęć nie możemy dodawać wprawdzie hiperłączy, ale od czego jest bit.ly?

 

Rada 3. Pomyśl o cyklu. Za chwilę znajdziesz kilka podpowiedzi, co na profilu możesz publikować – zastanów się jednak czy któryś z tematów chciałbyś poruszać częściej. Wymyśl dla niego nazwę i konwencję pokazywania.

 

 

Co w takim razie pokazywać na Instagramie, jeśli chcemy pokazywać swoją twarz #nonprofitPL? Zobacz kilka moich pomysłów: 

 

W pracy 

Jak wygląda Twoja praca, od czego zaczynasz swój dzień, z kim się spotykasz, co robisz w czasie przerw, jak odpoczywasz?

 

Szkolenia i konferencje

Jeździsz na różne szkolenia lub konferencje pogłębiające Twoją wiedzę z tematów, które zajmują Twoją organizację? Pokaż to!

 

Ciekawe książki i publikacje 

Cały czas czytasz, dokształcasz się? Podziel się tekstami, po które sięgasz – zainteresuj innych. A może to Ty publikujesz, wydajesz? Tym  bardziej możesz się tym chwalić.

 

Notatki / ważne kwestie 

Robisz notatki i zapisujesz ważne tezy? Instagram jest dobrym miejscem do pokazywania konkretnych idei. Pokaż, co myślisz.

 

Temat naszych działań w praktyce 

Zajmujesz się nowymi technologiami? Pokaż jak korzystać z aplikacji albo podpowiedz, jak coś zrobić na komputerze.  Twoje działania dotyczą zrównoważonego rozwoju – możesz pokazać produkty lub modę fair trade. Twoja organizacja zajmuje się promocją Waszej miejscowości – pokaż ją u siebie: architekturę, jedzenie, ciekawe wydarzenia. Itd.

 

 

Nie zapominaj jednak o tym, że jesteś człowiekiem – uwzględnij work-life balance i od czasu do czasu przemycaj też swoje bardziej prywatne je.

 

Kilka przykładowych postów: 

Preparing inspiring thank-you emails for @dymteam donors. Thanks for help to @lisasargent2! Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika michał serwiński (@michalserwinski)

#bookporn #metro #www Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Anna Jadwiga (@aniolowa)

#Banksy tu był, czyli na taki #streetart czekał #Kraków.

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Marcin Węc (@marcinwec)


Ciekawe profile, które podrzucił Michał Serwiński:

Olga Mielnikiewicz

Paweł Klikowicz 

Michał Pałasz 

Cubby Graham 

Jamie Tworkowski 

Caitlin Crosby 

Branden Harvey 

Emily Thomas

luk.from.notjustshop

Beth Kanter 

Scott Harrison 

Katie Meyler

 

Ciekawe profile, które podrzucił Marcin Węc 

Shanon Doolittle 

Leah Eustace 

frelka.wasowska 

Szczepan Kasiński 

Vanessa Chase 

Howard Lake 

John Haydon

 

BONUSY ode mnie 

Świat oczami Milenialsów – przewodnik po instagramie 

Subiektywny przegląd narzędzi do Instagrama 

Szybki poradnik używania instagrama 

Instagram dla freelancera 

Instagram dla copywritera (plus przegląd ciekawych profili)

Instagram dla grafika  (plus przegląd ciekawych profili)

Instagram – pokaż się  

Ciekawe kampanie społeczne i akcje stawiające na komunikację wizualną 

 

fota w nagłówku – Łukasz Widziszowski 

Share.

About Author

Anna Jadwiga Orzech

Prywatnie i zawodowo żyje w Internecie, gdzie zajmuje się “szerzeniem dobrych idei”. W Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w Internecie i nowymi technologiami, a także współtworzy projekt skierowany do organizacji pozarządowych – Dobra Strona Internetu. Z III sektorem związana od kilkunastu lat. Od seminarium The New Media in the Middle East na Uniwersytecie Karola w Pradze kilka lat temu zafascynowana wpływem nowych mediów na zmiany społeczne. W wolnych chwilach pisuje bloga internetwsluzbie.pl na temat dobrego oblicza Internetu. Z wykształcenia i zamiłowania filozofka i socjolożka.

2 komentarze

Leave A Reply