Zostań Agentem Zaufania na Instagramie
Przed wakacjami pochylaliśmy się nad tematem bycia Agentami Zaufania (czyli nad naszą marką osobistą w Internecie), dzięki czemu zyskamy nie tylko my, ale także nasza organizacja. Pochyliliśmy się już nad tym dlaczego warto i jak popracować nad tym, co pokazuje się w wyszukiwarce po wpisaniu naszego imienia i nazwiska. Warto pomyśleć także nad naszym wizerunkiem w sieci, który tworzymy w mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebooku, Twitterze czy mniej oczywistym Instagramie. No właśnie! Czy Instagram jest miescem, w którym możemy pokazywać nasze społeczne zaangażowanie? Wydaje mi się, że jak najbardziej. Oczywiście to miejsce, w którym możemy sobie pozwolić na dużo więcej, być bardziej na luzie czy bawić się formą. Jeśli naszym celem jest jednak posiadać ciekawy profil spójny z naszymi zawodowymi działaniami – warto przemyśleć kilka spraw.
Rada 1. Opisz swój profil. To jednak Instagram a nie np. LinkedIn, więc nie sil się na nic bardzo poważnego i wyrafinowanego. Pomyśl jak w kilku słowach opisać swoje działania. Nie zapomnij też o szczypcie swojej prywatnej strony.
Rada 2. Instagram to nie tylko zdjęcia. Warto wrzucając zdjęcia – zawsze dodać opis opowiadający historię foty. Pomoże to obserwującym więcej dowiedzieć się na temat Ciebie i działań, które chcesz im przybliżyć. Przeglądając dzisiaj zdjęcia sprzed trzech lat ogromnie żałuję, że nie robiłam tego wtedy. W opisach zdjęć nie możemy dodawać wprawdzie hiperłączy, ale od czego jest bit.ly?
Rada 3. Pomyśl o cyklu. Za chwilę znajdziesz kilka podpowiedzi, co na profilu możesz publikować – zastanów się jednak czy któryś z tematów chciałbyś poruszać częściej. Wymyśl dla niego nazwę i konwencję pokazywania.
Co w takim razie pokazywać na Instagramie, jeśli chcemy pokazywać swoją twarz #nonprofitPL? Zobacz kilka moich pomysłów:
W pracy
Jak wygląda Twoja praca, od czego zaczynasz swój dzień, z kim się spotykasz, co robisz w czasie przerw, jak odpoczywasz?
Szkolenia i konferencje
Jeździsz na różne szkolenia lub konferencje pogłębiające Twoją wiedzę z tematów, które zajmują Twoją organizację? Pokaż to!
Ciekawe książki i publikacje
Cały czas czytasz, dokształcasz się? Podziel się tekstami, po które sięgasz – zainteresuj innych. A może to Ty publikujesz, wydajesz? Tym bardziej możesz się tym chwalić.
Notatki / ważne kwestie
Robisz notatki i zapisujesz ważne tezy? Instagram jest dobrym miejscem do pokazywania konkretnych idei. Pokaż, co myślisz.
Temat naszych działań w praktyce
Zajmujesz się nowymi technologiami? Pokaż jak korzystać z aplikacji albo podpowiedz, jak coś zrobić na komputerze. Twoje działania dotyczą zrównoważonego rozwoju – możesz pokazać produkty lub modę fair trade. Twoja organizacja zajmuje się promocją Waszej miejscowości – pokaż ją u siebie: architekturę, jedzenie, ciekawe wydarzenia. Itd.
Nie zapominaj jednak o tym, że jesteś człowiekiem – uwzględnij work-life balance i od czasu do czasu przemycaj też swoje bardziej prywatne je.
Kilka przykładowych postów:
Preparing inspiring thank-you emails for @dymteam donors. Thanks for help to @lisasargent2! Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika michał serwiński (@michalserwinski)
#bookporn #metro #www Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Anna Jadwiga (@aniolowa)
Ciekawe profile, które podrzucił Michał Serwiński:
Ciekawe profile, które podrzucił Marcin Węc
BONUSY ode mnie
Świat oczami Milenialsów – przewodnik po instagramie
Subiektywny przegląd narzędzi do Instagrama
Szybki poradnik używania instagrama
Instagram dla copywritera (plus przegląd ciekawych profili)
Instagram dla grafika (plus przegląd ciekawych profili)
Ciekawe kampanie społeczne i akcje stawiające na komunikację wizualną
fota w nagłówku – Łukasz Widziszowski