13 artykułów, dzięki którym przestaniesz się bać Snapchata

3

19 tekstów na temat Twittera cieszyło się wśród Was ogromnym powodzeniem, więc postanowiłam zajrzeć do mojego Pocketa i przygotować dla Was zbiór ciekawych miejsc i inspiracji dotyczących kolejnego interesującego miejsca w sieci. Tym razem na warsztat bierzemy Snapchata. W tytule piszę o strachu, ponieważ wydaje mi się, że my – troszkę starsi użytkownicy Internetu – demonizujemy Snapchata i boimy się tego czy będziemy wystarczająco cool (już samo to słowo jest strasznie archaiczne!). Zastanawiamy się też czy w ogóle jest sens snapować – bo to przecież mało poważne miejsce. Mało poważne miejsce nie oznacza jednak, że nie warto i tu mówić o ważnych dla nas sprawach.

 

Ale o co chodzi z tym białym duszkiem?

Co to jest snapchat  – według mnie najlepszy tekst na temat Snapchata, jaki do tej pory czytałam po polsku. W prosty i konkretny sposób pokazuje czym jest Snapchat, do czego może się przydać, a także czym się różni od innych mediów społecznościowych.

Facebook to oldskul, czas na Snapchat! Medium dla pokolenia, które urodziło się w internecie – Snapchat stał się tak popularny, a jednocześnie tak zagadkowy, że gazeta.pl postanowiła jedno z weekendowych wydań poświęcić jego fenomenowi. Tekst, który tu znajdziecie to typowa publicystyczna opowieść, w której autor poza opowieścią o narzędziu pokazuje też genezę jego powstania oraz społeczne przyczyny popularności.

Co to jest Snapchat?  – Karol Paciorek (znany przede wszystkim z popularnego duetu Lekko Stronniczy) w zabawny sposób przybliża ideę Snapchata (One2few w przeciwieństwie do facebookowego One2many), opowiada o odbiorcach Snapchata, a także pokazuje jak z niego korzystać i jak snapować ze swoimi fanami.


The Secret Psychology of Snapchat – Prezentacja opowiada jak działa Snapchat, ale także pochyla się nad psychologicznymi/społecznymi aspektami działań na nim. Pokazuje też przykłady Snapów z całego świata – więc można porównać jak snapujemy my Polacy i ludzkość ze świata.

Czy na Snapchacie da się prowadzić działania promocyjne?

Snapchat dla każdego? – Prezentacja Joanny Kurkowskiej na Social Media Convent  pokazała, że nawet branża internetowa wciąż dopiero uczy się Snapchata. Jej wystąpienia cała sala słuchała z pełnym zaciekawieniem. Joanna używa Snapchata w swojej pracy – między innymi dla marki Sinsay i Hoop Likes Festival. O tych działaniach znajdziecie więcej w jej prezentacji. Joannę znajdziecie także na Twitterze. 

 

Snapchat Marketing  – tekst przypomina czym jest Snapchat, ale zwraca także uwagę jak funkcje serwisu mogą się przydać marketingowcom oraz podpowiada, jakie międzynarodowe firmy zainteresowały się już działaniami na Snapchacie.

Akcja marketingowa H&M na Snapchacie. Wywiad i case study – H&M był jedną z pierwszych marek, która w Polsce zdecydowała się na promocję na Snapchacie. Na stronie Socjomanii znajdziecie przydatne case study i wywiad z z Kasią Podlaszewską, odpowiedzialną za social media marki w naszej części Europy, które pomogą Wam wdrożyć snapowe działania i u Was.

Why is Snapchat getting into the news business? Tutaj z kolei dowiecie się wiecej na temat biznesowe sfery Snapchata, jego wyceny, a także informacje na temat nowej funkcji Discovery.

Snapchat Goes Hard At Coachella With New Dynamic Filters  – Coachella to pierwszy z eventów, na którym zastosowano nowe filtry. To także przykład jak zachęcić uczestników wydarzenia do zaangażowania się w nasze media społecznościowe.

OndAzul to organizacja zajmująca się ochroną środowiska. Na swoim profilu opowiada o ginących gatunkach i zrównoważonym rozwoju. 

 

Triki i sekrety vlogerek

Na koniec mam dla Was jeszcze dwa vlogi na temat snapowania, trików, które możecie użyć, a także rodzajów ludzi  na Snapchacie. Ważne są tu nie tylko wiadomości, ale pewien klimat filmów, który myślę, że też dodatkowo pozwoli Wam zrozumieć, o co chodzi ze Snapchatem;)

 

 

Kogo śledzić, czyli czekamy na wartościowe snapy

TOP 100 polskich użytkowników Snapchata by Hash.fm  – w pierwszym tekście, który Wam podrzucałam Arlena Witt pisze, że warto zacząć od obserwowania ciekawych osób. Hash.fm przygotował zestawienie najpopularniejszych osób i marek na polskim Snapchacie. 

Działania Fundacji WOŚP, a w zasadzie Przystanku Woodstock możecie znaleźć tutaj:

11047877_10155481594635241_6293833947462771438_n

 

 

A Wy? To jest właśnie to miejsce, w którym czekamy na Wasze konta #nonprofitPL lub te bardziej prywatne, którymi chcielibyście się podzielić z czytelnikami Dobrej Strony Internetu. Wrzucajcie Wasze nicki w komentarze, a my będziemy na bieżąco dodawać informacje o Waszych snapowych działaniach. 

Listę organizacji i osób związanych z 3 sektorem znajdziecie TUTAJ. 

 

—————————————————————————————————————————————-

Jeśli macie jakieś pytania na temat Snapchata możecie śmiało odzywać się na TT do mnie lub do Aleksandy Roczek – naszej snapchatowej ekspertki.

Aleksandra Roczek snapuje na Eliminacjach do Przystanku Woodstock

Aleksandra Roczek snapuje na Eliminacjach do Przystanku Woodstock

 

Share.

About Author

Anna Jadwiga Orzech

Prywatnie i zawodowo żyje w Internecie, gdzie zajmuje się “szerzeniem dobrych idei”. W Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w Internecie i nowymi technologiami, a także współtworzy projekt skierowany do organizacji pozarządowych - Now! Go Online. Z III sektorem związana od kilkunastu lat. Od seminarium The New Media in the Middle East na Uniwersytecie Karola w Pradze kilka lat temu zafascynowana wpływem nowych mediów na zmiany społeczne. W wolnych chwilach pisuje bloga internetwsluzbie.pl na temat dobrego oblicza Internetu. Z wykształcenia i zamiłowania filozofka i socjolożka.

3 komentarze

Leave A Reply