Dobra Strona Internetu

Internet w działaniach organizacji pozarządowych
10 społecznościowych inspiracji, czyli co zostało we mnie po Social Media Convent

Za nami Social Media Convent 2015 – konferencja poświęcona mediom społecznościowym. Zacznę od tego, że bardzo gorąco Wam ją polecam – niedroga, świetna organizacja (brawa dla Personal PR!), luźny klimat i ciekawe prezentacje – zarówno pokazujące cały przekrój tematu, jak i skupiające się na konkretnych przypadkach. Poniżej znajdziecie kilka inspiracji z tejże konferencji i kilka pytań, które ja sobie w czasie wystąpień zadawałam, a które mam nadzieję i Wam pozwolą na wyciągniecie czegoś dla siebie z tych prezentacji.

 

Emocje, jakość i szybkość

Jarosław Kuźniar był jednym z ostatnich gości SMC. Swoją prezentację transmitował na Periscope pokazując jednocześnie, jak bardzo zmieniają się media i jak ważne dla społeczności są takie smaczki. Opowiadał o społecznościach skupionych dookoła jego programów – zarówno ludziach lubiących go, jak i tych, którzy swój wolny czas poświęcają ścieraniu się z jego wizją świata. Co ważne – społeczność dla Jarosława Kuźniara to nie masa, on zna swoich najwierniejszych fanów i antyfanów po imieniu, zna ich historie. W kontakcie z nimi Kuźniar stawia na emocje, na szybkie przekazywanie informacji, ale jednocześnie zwraca uwagę, że szybkość bez jakości (i rzetelności!) jest niczym.

Jak to wykorzystać? Czy zastanawiasz się nad nowymi, szybszymi sposobami przekazywania informacji fanom Twojej organizacji? Jak długo trzeba czekać na relację z ważnych dla Ciebie wydarzeń?

 

Przyjaciele

Uwielbiam prezentacje Stephena Mulla – ambasadora USA – są zawsze pełne dobrych emocji. Te dobre emocje towarzyszą też komunikacji ambasadora na Twitterze – nie boi się popełniać błędów językowych, o followersach mówi „Twitterowi przyjaciele” i od czasu do czasu zaprasza ich na spotkania.

 

Jak to wykorzystać? Zastanów się czy kojarzysz najaktywniejszych fanów swojej organizacji, co o nich wiesz? Pomyśl czy jesteś w stanie przygotować dla nich coś zupełnie wyjątkowego? Spotkanie, prezent, dyplom, wirtualne wyróżnienie?

 

Łap chwile!

Na prezentację Joanny Kurkowskiej na temat Snapchata bardzo mocno czekałam i na szczęście nie zawiodłam się. Snapchat to jeszcze młoda aplikacja, która dopiero przebija się do świadomości marketerów chociaż w świadomości ludzi (także tych młodych) jest już od jakiegoś czasu. Główną naukę, którą wyniosłam z tej prezentacji jest to, że działanie marki na snapchacie opiera się na podtrzymywaniu relacji i mówieniu głosem nastolatków i ludzi młodych duchem.  Tu nie chodzi o lajki i statystyki. Na nie nawet uwagi się nie zwraca. Najważniejsze jest łapanie chwili i kreatywne myślenie.

Prezentację Joanny Kurkowskiej znajdziecie TUTAJ 

Jak to wykorzystać?  Ja próbuję się bawić Snapchatem i widzę coraz więcej jego zalet. Najważniejsze w moim mniemaniu to poobserwować innych i poczuć klimat, który na Snapchacie panuje. Spróbujcie i Wy!

 

Zrozum młodych 

A jeśli mowa o młodych nie wypada nie wspomnieć o fantastycznej prezentacji Fenomenu, który pochylił się nad tym jak nastolatki zachowują się na Twitterze. Tak – na Twitterze, nie w mediach społecznościowych w ogóle. Rożne media społecznościowe wywołują różne podejście  do publikowanych treści. „Na Facebooku ludzie piszą z głowy, na Twitterze piszą z brzucha”. Twitter pełen jest więc treści mowiących zarówno o chodzeniu do ubikacji, jak i o tym jak bolesny bywa świat i nieszczęśliwe są miłości, a rodzice nie zawsze nas rozumieją. Bo Twitter to miejsce, gdzie młodzi ludzie szukają akceptacji, zrozumienia i ludzi, którzy ich docenią.

Prezentację teamu Fenomenu znajdziecie TUTAJ 

a tu znajdziecie artykuł na podobny temat Generacja mobile, generacja Z, ekspansja MCN-ów – relacja z targów MIPTV 2015 w Cannes

Jak to wykorzystać? Jeśli Twoja organizacja zajmuje się współpracą z młodzieżą – przejrzyj Tweety młodych ludzi i staraj się być na bieżąco z ważnymi dla nich tematami. Najłatwiej ich wypowiedzi znaleźć kierując się twitterowymi trendami – większość z nich generowana jest właśnie przez nastolatków. Na szybko zerknijcie na #nocprawd i #mojcrush ;) Poszukaj tweetów, hasthagów nawiązujących do Twojej działalności i skomentuj je, doceń autora, zapytaj o zdanie.

 

Prawo a Social Media

Prezentacje Piotra Waglowskiego zawsze trafiają w punkt, a właściwie to trafiają kijem w mrowisko. Tym razem VaGla  pytał czy działając w mediach społecznościowych, promując marki zastanawiamy się nad prawem, ustawami i obowiązkami, które nakłada na nas prawo?

Tekst Vagli znajdziecie TUTAJ 

 

Szukaj użytkownika – nie czekaj na niego

Mick Griffin z Brand24 mówił o sprzedawaniu i nowych możliwościach, które daje sieć. Organizacje pozarządowe też „sprzedają” – idee, swoje usługi, rozwiązanie problemów. Mogą więc za radą Micka sami szukać odbiorców i reagować na ich konkretne potrzeby.

Prezentację Micka Griffina znajdziesz TUTAJ 

Jak to wykorzystać? Zastanów się, jakie potrzeby mają potencjalni beneficjenci Twojej organizacji i w jaki sposób mogą je artykułować w Internecie? Spróbuj wyszukać przykładowe wypowiedzi i podsunąć konkretne rozwiązania.

 

Uwiedź użytkownika 

Barbara Stawarz mówiła o uwodzeniu w Social Media i wykorzystywaniu w tym celu content marketingu. Warto fanów inspirować, pokazywać im coś, do czego aspirują, a także zastanawiać się nad przyzwoleniem, którego nam udzielają (fragment ksiażki Marketing za przyzwoleniem). Powinniśmy być odpowiedzią na potrzeby naszych fanów a to, że nas lubią w mediach społecznościowych – powinno być dla nich wartościowe.

Prezentację Barbary Stawarz znajdziesz TUTAJ 

Jak to wykorzystać? Czy inspirujesz swoich fanów do konkretnych działań? Jak to robisz? Do czego aspirują w związku z Twoimi działaniami i jak możesz im pokazać, że Twoja organizacja zmieni ich życie na lepsze?

 

Relacje!

Media społecznościowe są istotne, bo pozwalają nam dotrzeć do ludzi i wejść z nimi w relacje. Nie chodzi o to, żeby błyszczeć w SM, zdobywać fanów i pokazywać się w rankingach – najważniejsze są relacje, które możem dzięki tym mediom utrzymywać. Media społecznościowe nie powinny wielbić cyferek – powinny wzbudzać emocje i być tworzone przez ludzi dla ludzi.
2015 rokiem relacji – Prezentację Michała Kowalika znajdziecie TUTAJ 
Be Social, Don’t do Social – Prezentację Kamila Mirowskiego znajdziecie TUTAJ
A na koniec łapcie jeszcze prezentacjęFrancois Bennera – ambasadora HootSuite w Niemczech

 

To tylko kilka wartościowych prezentacji z Social Media Convent. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej -zerknijcie na Twittera. Znajdziecie tam mnóstwo złotych myśli i inspiracji, które warto wykorzystać. 

 

Zdjęcie w nagłówku pochodzi z tweeta Michała Szafrańskiego. 

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.