10 społecznościowych inspiracji, czyli co zostało we mnie po Social Media Convent
Za nami Social Media Convent 2015 – konferencja poświęcona mediom społecznościowym. Zacznę od tego, że bardzo gorąco Wam ją polecam – niedroga, świetna organizacja (brawa dla Personal PR!), luźny klimat i ciekawe prezentacje – zarówno pokazujące cały przekrój tematu, jak i skupiające się na konkretnych przypadkach. Poniżej znajdziecie kilka inspiracji z tejże konferencji i kilka pytań, które ja sobie w czasie wystąpień zadawałam, a które mam nadzieję i Wam pozwolą na wyciągniecie czegoś dla siebie z tych prezentacji.
Emocje, jakość i szybkość
Jarosław Kuźniar był jednym z ostatnich gości SMC. Swoją prezentację transmitował na Periscope pokazując jednocześnie, jak bardzo zmieniają się media i jak ważne dla społeczności są takie smaczki. Opowiadał o społecznościach skupionych dookoła jego programów – zarówno ludziach lubiących go, jak i tych, którzy swój wolny czas poświęcają ścieraniu się z jego wizją świata. Co ważne – społeczność dla Jarosława Kuźniara to nie masa, on zna swoich najwierniejszych fanów i antyfanów po imieniu, zna ich historie. W kontakcie z nimi Kuźniar stawia na emocje, na szybkie przekazywanie informacji, ale jednocześnie zwraca uwagę, że szybkość bez jakości (i rzetelności!) jest niczym.
1. Emocje
2. Jakość
3. Szybkość
Co się liczy w social media i jak można opisać prezentację @jarekkuzniar na #SMConvent— Margaret Walendziewska (@malgon007) April 17, 2015
Jak to wykorzystać? Czy zastanawiasz się nad nowymi, szybszymi sposobami przekazywania informacji fanom Twojej organizacji? Jak długo trzeba czekać na relację z ważnych dla Ciebie wydarzeń?
Przyjaciele
Uwielbiam prezentacje Stephena Mulla – ambasadora USA – są zawsze pełne dobrych emocji. Te dobre emocje towarzyszą też komunikacji ambasadora na Twitterze – nie boi się popełniać błędów językowych, o followersach mówi „Twitterowi przyjaciele” i od czasu do czasu zaprasza ich na spotkania.
.@SteveMullUSA nie mówi "użytkownicy" a "Twitterowi przyjaciele" #SMConvent
— annajadwiga 😇 (@annajadwiga_o) April 17, 2015
Spotkania online z offline? Coś o tym wiemy! :) @SteveMullUSA #SMConvent pic.twitter.com/TJJucR93gw
— SMConvent (@SMConvent) April 17, 2015
Jak to wykorzystać? Zastanów się czy kojarzysz najaktywniejszych fanów swojej organizacji, co o nich wiesz? Pomyśl czy jesteś w stanie przygotować dla nich coś zupełnie wyjątkowego? Spotkanie, prezent, dyplom, wirtualne wyróżnienie?
Łap chwile!
Na prezentację Joanny Kurkowskiej na temat Snapchata bardzo mocno czekałam i na szczęście nie zawiodłam się. Snapchat to jeszcze młoda aplikacja, która dopiero przebija się do świadomości marketerów chociaż w świadomości ludzi (także tych młodych) jest już od jakiegoś czasu. Główną naukę, którą wyniosłam z tej prezentacji jest to, że działanie marki na snapchacie opiera się na podtrzymywaniu relacji i mówieniu głosem nastolatków i ludzi młodych duchem. Tu nie chodzi o lajki i statystyki. Na nie nawet uwagi się nie zwraca. Najważniejsze jest łapanie chwili i kreatywne myślenie.
Snapchat nie jest dla ludzi kochających religie like'ow w neswfeedzie ;) #SMConvent
— SuperFiPolska (@SuperFiPolska) April 17, 2015
Prezentacja dnia na #SMConvent– @frotograf :D
Lubimy #Snapchat, bardzo! Czekaliśmy na tę prezentację. :)#BeComPL pic.twitter.com/hTmAMW5LgT
— BeCom! (@BeComPolska) April 17, 2015
Prezentację Joanny Kurkowskiej znajdziecie TUTAJ
Jak to wykorzystać? Ja próbuję się bawić Snapchatem i widzę coraz więcej jego zalet. Najważniejsze w moim mniemaniu to poobserwować innych i poczuć klimat, który na Snapchacie panuje. Spróbujcie i Wy!
Zrozum młodych
A jeśli mowa o młodych nie wypada nie wspomnieć o fantastycznej prezentacji Fenomenu, który pochylił się nad tym jak nastolatki zachowują się na Twitterze. Tak – na Twitterze, nie w mediach społecznościowych w ogóle. Rożne media społecznościowe wywołują różne podejście do publikowanych treści. „Na Facebooku ludzie piszą z głowy, na Twitterze piszą z brzucha”. Twitter pełen jest więc treści mowiących zarówno o chodzeniu do ubikacji, jak i o tym jak bolesny bywa świat i nieszczęśliwe są miłości, a rodzice nie zawsze nas rozumieją. Bo Twitter to miejsce, gdzie młodzi ludzie szukają akceptacji, zrozumienia i ludzi, którzy ich docenią.
Typowy Twitterowicz to… #SMConvent pic.twitter.com/oWVNIYAfFp
— Edwin 👟 Zasada (@edwinzasada) April 16, 2015
Anonimowość, hiding place, soul mates, być naprawdę – czego szukają "młodziaki" na TT. # zagubieniwswiecie #SMConvent pic.twitter.com/dgkuInDT2S
— Joanna Grandzicka (@j_grandz) April 16, 2015
Prezentację teamu Fenomenu znajdziecie TUTAJ
a tu znajdziecie artykuł na podobny temat Generacja mobile, generacja Z, ekspansja MCN-ów – relacja z targów MIPTV 2015 w Cannes
Jak to wykorzystać? Jeśli Twoja organizacja zajmuje się współpracą z młodzieżą – przejrzyj Tweety młodych ludzi i staraj się być na bieżąco z ważnymi dla nich tematami. Najłatwiej ich wypowiedzi znaleźć kierując się twitterowymi trendami – większość z nich generowana jest właśnie przez nastolatków. Na szybko zerknijcie na #nocprawd i #mojcrush ;) Poszukaj tweetów, hasthagów nawiązujących do Twojej działalności i skomentuj je, doceń autora, zapytaj o zdanie.
Prawo a Social Media
Prezentacje Piotra Waglowskiego zawsze trafiają w punkt, a właściwie to trafiają kijem w mrowisko. Tym razem VaGla pytał czy działając w mediach społecznościowych, promując marki zastanawiamy się nad prawem, ustawami i obowiązkami, które nakłada na nas prawo?
Jeśli zajmujesz się marketingiem, social media, powinieneś znać przepisy,ustawy, które związane są z Twoimi działaniami @VaGla na #SMConvent
— annajadwiga 😇 (@annajadwiga_o) April 17, 2015
Jak wszystkie informacje wymagane prawem zmieścić w 140 znakach? @VaGla na #SMConvent
— Izabela Kwiatkowska (@IzKwiatkowska) April 17, 2015
Czy nawet mając prawo do użycia czyjegoś zdjęcia, możemy serwisom udostępniać je dalej i udzielać licencji? @VaGla na #SMConvent
— annajadwiga 😇 (@annajadwiga_o) April 17, 2015
Szukaj użytkownika – nie czekaj na niego
Mick Griffin z Brand24 mówił o sprzedawaniu i nowych możliwościach, które daje sieć. Organizacje pozarządowe też „sprzedają” – idee, swoje usługi, rozwiązanie problemów. Mogą więc za radą Micka sami szukać odbiorców i reagować na ich konkretne potrzeby.
Mick Griffin – Chief Revenue Officer (chyba) z @brand24 opowiada jak mądrze sprzedawać w Internecie. #SMConvent pic.twitter.com/mo61rsqLG7
— Michał Szafrański (@szaffi) April 17, 2015
Prezentację Micka Griffina znajdziesz TUTAJ
Jak to wykorzystać? Zastanów się, jakie potrzeby mają potencjalni beneficjenci Twojej organizacji i w jaki sposób mogą je artykułować w Internecie? Spróbuj wyszukać przykładowe wypowiedzi i podsunąć konkretne rozwiązania.
Uwiedź użytkownika
Barbara Stawarz mówiła o uwodzeniu w Social Media i wykorzystywaniu w tym celu content marketingu. Warto fanów inspirować, pokazywać im coś, do czego aspirują, a także zastanawiać się nad przyzwoleniem, którego nam udzielają (fragment ksiażki Marketing za przyzwoleniem). Powinniśmy być odpowiedzią na potrzeby naszych fanów a to, że nas lubią w mediach społecznościowych – powinno być dla nich wartościowe.
@bstawarz daje radę na #SMConvent nawet po za Piekarą :) Oczywiscie "za dara" :) pic.twitter.com/istpleljsa
— Radek Rzążewski (@apaczus) April 17, 2015
Prezentację Barbary Stawarz znajdziesz TUTAJ
Jak to wykorzystać? Czy inspirujesz swoich fanów do konkretnych działań? Jak to robisz? Do czego aspirują w związku z Twoimi działaniami i jak możesz im pokazać, że Twoja organizacja zmieni ich życie na lepsze?
Relacje!
Media społecznościowe są istotne, bo pozwalają nam dotrzeć do ludzi i wejść z nimi w relacje. Nie chodzi o to, żeby błyszczeć w SM, zdobywać fanów i pokazywać się w rankingach – najważniejsze są relacje, które możem dzięki tym mediom utrzymywać. Media społecznościowe nie powinny wielbić cyferek – powinny wzbudzać emocje i być tworzone przez ludzi dla ludzi.
2015 rokiem relacji – Prezentację Michała Kowalika znajdziecie TUTAJ
Be Social, Don’t do Social – Prezentację Kamila Mirowskiego znajdziecie TUTAJ
A na koniec łapcie jeszcze prezentacjęFrancois Bennera – ambasadora HootSuite w Niemczech
Great! #SMConvent kolejny dzień! :D pic.twitter.com/mHLdhVQw6G
— Oliwia Pęk (@OliwiaPek) April 17, 2015
Conversation happens, with or without you ;) @Brandsensations #SMConvent #hootsuite pic.twitter.com/pA7XA29Io5
— Małgorzata Jasnoch (@m_jasnoch) April 17, 2015
To tylko kilka wartościowych prezentacji z Social Media Convent. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej -zerknijcie na Twittera. Znajdziecie tam mnóstwo złotych myśli i inspiracji, które warto wykorzystać.