13 artykułów, dzięki którym przestaniesz się bać Snapchata
19 tekstów na temat Twittera cieszyło się wśród Was ogromnym powodzeniem, więc postanowiłam zajrzeć do mojego Pocketa i przygotować dla Was zbiór ciekawych miejsc i inspiracji dotyczących kolejnego interesującego miejsca w sieci. Tym razem na warsztat bierzemy Snapchata. W tytule piszę o strachu, ponieważ wydaje mi się, że my – troszkę starsi użytkownicy Internetu – demonizujemy Snapchata i boimy się tego czy będziemy wystarczająco cool (już samo to słowo jest strasznie archaiczne!). Zastanawiamy się też czy w ogóle jest sens snapować – bo to przecież mało poważne miejsce. Mało poważne miejsce nie oznacza jednak, że nie warto i tu mówić o ważnych dla nas sprawach.
Ale o co chodzi z tym białym duszkiem?
Co to jest snapchat – według mnie najlepszy tekst na temat Snapchata, jaki do tej pory czytałam po polsku. W prosty i konkretny sposób pokazuje czym jest Snapchat, do czego może się przydać, a także czym się różni od innych mediów społecznościowych.
Facebook to oldskul, czas na Snapchat! Medium dla pokolenia, które urodziło się w internecie – Snapchat stał się tak popularny, a jednocześnie tak zagadkowy, że gazeta.pl postanowiła jedno z weekendowych wydań poświęcić jego fenomenowi. Tekst, który tu znajdziecie to typowa publicystyczna opowieść, w której autor poza opowieścią o narzędziu pokazuje też genezę jego powstania oraz społeczne przyczyny popularności.
Co to jest Snapchat? – Karol Paciorek (znany przede wszystkim z popularnego duetu Lekko Stronniczy) w zabawny sposób przybliża ideę Snapchata (One2few w przeciwieństwie do facebookowego One2many), opowiada o odbiorcach Snapchata, a także pokazuje jak z niego korzystać i jak snapować ze swoimi fanami.
The Secret Psychology of Snapchat – Prezentacja opowiada jak działa Snapchat, ale także pochyla się nad psychologicznymi/społecznymi aspektami działań na nim. Pokazuje też przykłady Snapów z całego świata – więc można porównać jak snapujemy my Polacy i ludzkość ze świata.
Czy na Snapchacie da się prowadzić działania promocyjne?
Snapchat dla każdego? – Prezentacja Joanny Kurkowskiej na Social Media Convent pokazała, że nawet branża internetowa wciąż dopiero uczy się Snapchata. Jej wystąpienia cała sala słuchała z pełnym zaciekawieniem. Joanna używa Snapchata w swojej pracy – między innymi dla marki Sinsay i Hoop Likes Festival. O tych działaniach znajdziecie więcej w jej prezentacji. Joannę znajdziecie także na Twitterze.
Snapchat Marketing – tekst przypomina czym jest Snapchat, ale zwraca także uwagę jak funkcje serwisu mogą się przydać marketingowcom oraz podpowiada, jakie międzynarodowe firmy zainteresowały się już działaniami na Snapchacie.
Akcja marketingowa H&M na Snapchacie. Wywiad i case study – H&M był jedną z pierwszych marek, która w Polsce zdecydowała się na promocję na Snapchacie. Na stronie Socjomanii znajdziecie przydatne case study i wywiad z z Kasią Podlaszewską, odpowiedzialną za social media marki w naszej części Europy, które pomogą Wam wdrożyć snapowe działania i u Was.
Why is Snapchat getting into the news business? Tutaj z kolei dowiecie się wiecej na temat biznesowe sfery Snapchata, jego wyceny, a także informacje na temat nowej funkcji Discovery.
Snapchat Goes Hard At Coachella With New Dynamic Filters – Coachella to pierwszy z eventów, na którym zastosowano nowe filtry. To także przykład jak zachęcić uczestników wydarzenia do zaangażowania się w nasze media społecznościowe.
OndAzul to organizacja zajmująca się ochroną środowiska. Na swoim profilu opowiada o ginących gatunkach i zrównoważonym rozwoju.
https://www.youtube.com/watch?v=U8OJRV7FCkk
Triki i sekrety vlogerek
Na koniec mam dla Was jeszcze dwa vlogi na temat snapowania, trików, które możecie użyć, a także rodzajów ludzi na Snapchacie. Ważne są tu nie tylko wiadomości, ale pewien klimat filmów, który myślę, że też dodatkowo pozwoli Wam zrozumieć, o co chodzi ze Snapchatem;)
Kogo śledzić, czyli czekamy na wartościowe snapy
TOP 100 polskich użytkowników Snapchata by Hash.fm – w pierwszym tekście, który Wam podrzucałam Arlena Witt pisze, że warto zacząć od obserwowania ciekawych osób. Hash.fm przygotował zestawienie najpopularniejszych osób i marek na polskim Snapchacie.
Działania Fundacji WOŚP, a w zasadzie Przystanku Woodstock możecie znaleźć tutaj:
A Wy? To jest właśnie to miejsce, w którym czekamy na Wasze konta #nonprofitPL lub te bardziej prywatne, którymi chcielibyście się podzielić z czytelnikami Dobrej Strony Internetu. Wrzucajcie Wasze nicki w komentarze, a my będziemy na bieżąco dodawać informacje o Waszych snapowych działaniach.
Listę organizacji i osób związanych z 3 sektorem znajdziecie TUTAJ.
—————————————————————————————————————————————-
Jeśli macie jakieś pytania na temat Snapchata możecie śmiało odzywać się na TT do mnie lub do Aleksandy Roczek – naszej snapchatowej ekspertki.