Kilka stwierdzeń, których znaczenie warto poznać
Czasem w zrozumieniu non stop rozwijającego się internetu przeszkadza nam brak wiedzy na temat niektórych pojęć z nim związanych. Zapewne każdy z Was miał już z nimi do czynienia, ale czy wszyscy znacie ich dokładne znaczenie? W tym artykule postanowiliśmy stworzyć słowniczek najczęściej przewijających się internetowych zwrotów.
- Adwords – system reklamowy firmy Google oparty na modelu rozliczeniowym CPC, czyli opłaty naliczanej za każde klikniecie w reklamę. System obejmuje reklamę w wyszukiwarce oraz reklamę kontekstową (AdSense).
- Cookies– ciąg znaków przesyłany przez serwer do przeglądarki podczas odsłony strony. Ciąg ten jest odsyłany do serwera (i ewentualnie przez niego zmieniany) za każdym razem, gdy przeglądarka pobiera odpowiednią stronę. Dzięki cookies serwer potrafi rozpoznawać użytkownika podczas kolejnych odsłon strony. W cookie mogą być zawarte indywidualne ustawienia strony itp., postrzegane przez niektórych jako naruszenie ich prywatności, nie pozwalają na zbieranie informacji z komputera użytkownika.
- Content – to po prostu zawartość, treść strony internetowej. Na ogół ma treść tekstu lub multimediów (filmików, zdjęć, utworów muzycznych)
- Crowdfunding – finansowanie przez tłum. Platformy crowdfundingowe umożliwiają finansowanie różnych projektów przez internautów. W zamian za wpłatę inwestor staje się częścią finalnego projektu.
- Edge Rank – algorytm na Facebooku, który określa, jakie treści powinny się wyświetlać na tablicy danego użytkownika. Celem każdego właściela fanpage’a jest doprowadzenie do tego, by informacje właśnie z tego źródła Facebook uznał za cenne i odpowiednie dla masowego odbiorcy.
- Fanpage – strona na portalu społecznościowym Facebook, najczęściej firmowa, ale też strona wydarzenia czy akcji społecznej
- Google analytics- program firmy Google do mierzenia statystyk internetowych
- Hashtag – # symbol umożliwiający wyróżnienie konkretnego wyrażenia, najczęściej używany na portalach społecznościowych
- Retweet – udostępnienie czyjejś wypowiedzi na swoim profilu, niekoniecznie na twitterze
- RSS – format kanałów wiadomości internetowych
- Share – udostępnienie postu/fotografii (podanie dalej)
- Tweet – wiadomość na portalu twitter posiadająca maksymalnie 140 znaków.
Ciąg dalszy nastąpi….
Grafika zaczerpnięta ze strony: https://www.flickr.com/