Dobra Strona Internetu

Internet w działaniach organizacji pozarządowych
Z FaniMani.pl wspieranie trzeciego sektora naprawdę działa – zobaczcie jak!

 Serwis FaniMani.pl wystartował w grudniu 2014 roku i jest pierwszym portalem w Polsce, który umożliwia wspieranie  organizacji społecznych bez dodatkowych kosztów, podczas zakupów internetowych. Jego twórcy przedstawiają pozytywne  wyniki pierwszego kwartału działalności i szacują, że do końca roku organizacje zbiorą około pół miliona złotych.

  Jak działa FaniMani.pl?

Przed dokonaniem zakupów w jednym z 530  partnerskich sklepów online, użytkownicy serwisu wskazują cel, który chcą wspierać i następnie  robią swoje zakupy tak jak zwykle. Jak na tym korzysta organizacja społeczna?  Od każdej zrealizowanej transakcji, dla wybranego celu przekazana  zostaje darowizna w wysokości kilku procent wartości zakupów. Pieniądze te pochodzą z budżetu marketingowego sklepu. Również część pieniędzy będzie pochodzić z budżetu partnerów sklepowych, z których jeden jest miejscem www betsson casino nl.

FaniMani.pl w liczbach

Wyniki pierwszego kwartału działalności FaniMani.pl prezentują się bardzo dobrze. Jak twierdzi współzałożyciel serwisu Kurt Montgomery, użytkowników chcących pomagać systematycznie przybywa.

Z FaniMani.pl korzysta obecnie ponad 900 organizacji, w tym fundacje, stowarzyszenia, szkoły, kluby sportowe oraz drużyny harcerskie. W ciągu trzech pierwszych miesięcy do projektu włączyło się już 530 znanych sklepów. Użytkownicy wygenerowali 1446 darowizn, przekazując średnio na wybrane przez siebie cele 8,73 zł.

Przy założeniu powyższych wskaźników i zachowaniu obecnego tempa wzrostu można się spodziewać, że do końca roku trzeci sektor w Polsce pozyska w ten sposób około pół miliona złotych.

Coś o know how organizacji i ich sprzymierzeńców

Organizacje, które uzbierały najwięcej pieniędzy w pierwszym kwartale, do akcji zaangażowały przyjaciół, znajomych i życzliwe im osoby. Informowały wielokrotnie o nowej możliwości wspierania  podczas bezpośrednich spotkań jak i w internecie, a ich zwolennicy  przekazali tę informację dalej, udostępniając posty i infografiki na swoich profilach, fanpage’ach,  forach i blogach. Jeśli miałbym podsumować dotychczasowy podział ról pomiędzy organizacjami a ich fanami, to organizacje informowały, że można je wspierać, a użytkownicy serwisu, po zrobieniu zakupów dawali znać, że to naprawdę działa i że warto! – dodaje Kurt Montgomery.

Co ważne, korzystanie z serwisu jest bezpłatne zarówno dla organizacji jak i dla użytkowników. To dodatkowy argument dla wszystkich korzystających z FaniMani.pl.

Więcej informacji: www.fanimani.pl.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.