UX w służbie organizacji – Projektosonda

0

Edisonda już po raz 7 organizuje Projektosondę – program stażowy dla osób, które chcą rozpocząć przygodę z UX. Zadaniem uczestników jest rozwiązanie problemu, najczęściej przez przygotowanie koncepcji aplikacji lub serwisu internetowego. W tym roku partnerem projektu jest Fundacja DKMS. Zapoznaj się z problemem projektowym, zaproponuj jego rozwiązanie i dołącz do naszego zespołu!

  

KONTEKST

Fundacja DKMS działa w Polsce od 2008 roku. Jej misją jest znalezienie Dawcy dla każdego Pacjenta na świecie, potrzebującego przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. Prawdopodobieństwo znalezienia odpowiedniego Dawcy dla Pacjenta jest bardzo niskie. Im więcej potencjalnych dawców, tym więcej szans na życie dla chorych na nowotwory krwi. W ciągu 9 lat Fundacja zarejestrowała w Polsce ponad 1 200 000 potencjalnych Dawców i jest największą w Polsce bazą dawców komórek macierzystych.

Do bazy dawców można się zapisać na 2 sposoby – poprzez stronę internetową lub podczas organizowanych przez fundację Dni Dawcy Szpiku. Po przesłaniu materiału genetycznego do analizy, Dawca otrzymuje potwierdzenie rejestracji i spersonalizowaną kartę dawcy z indywidualnym numerem.

Następnie pozostaje czekanie na informacje o wstępnej zgodności z pacjentem. Taka informacja może nadejść w ciągu kilku tygodni, miesięcy lub lat od rejestracji, ale może nie nadejść także nigdy. W tym czasie komunikacja pomiędzy Fundacją, a znajdującymi się w bazie dawcami odbywa się za pomocą tradycyjnej korespondencji listowej, mailingów, sms-ów oraz social media.

Komunikacja zazwyczaj dotyczy aktualizacji danych kontaktowych oraz informacji na temat stanu swojego zdrowia, zachęcania Dawców do aktywnego uczestnictwa w działaniach Fundacji poprzez wolontariat oraz darowizny, a także propagowanie wiedzy na temat dawstwa szpiku.

Twoim zadaniem jest przeanalizowanie powyższego obszaru, zidentyfikowanie problemów i znalezienie na nie rozwiązania w formie dowolnego produktu cyfrowego.

TWOJE ZADANIE

Krok 1

Dołącz do naszej grupy na Facebooku. Znajdziesz tam aktualne informacje na temat konkursu, dodatkowe materiały oraz wskazówki. Przy okazji możesz poznać innych uczestników Projektosondy.

Krok 2

Zapoznaj się z działalnością Fundacji (serwis internetowy, kanały social media). Jeśli masz jakieś pytania związane z wewnętrznymi procesami, procedurami i funkcjonowaniem DKMS, do 16 maja prześlij je na adres konkurs@edisonda.pl. 21 maja opublikujemy dokument z odpowiedziami na wszystkie przesłane pytania.

Krok 3

Wykorzystując narzędzia projektowe, takie jak persony, user journey lub Value Proposition Canvas dokonaj analizy opisanych procesów. Możesz też przeprowadzić kilka wywiadów z osobami zarejestrowanymi w bazie DKMS oraz z wolontariuszami Fundacji. Na pewno znajdziesz ich wśród swoich znajomych lub za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Krok 4

W dowolnym narzędziu przygotuj od 3 do 5 przykładowych ekranów narzędzia cyfrowego (na przykład: serwis internetowy, aplikacja mobilna, system, newsletter, landing page), które odpowiada na zdefiniowany przez Ciebie problem.

Krok 5

Opracowane materiały (wyniki analizy, makiety) przygotuj w formie prezentacji i zapisz w pliku pdf.

Krok 6

Na koniec nagraj krótki, maksymalnie 3-minutowy film, w którym odpowiesz na poniższe pytania:

  • Jakie problemy udało ci się zdefiniować?
  • Z jakich narzędzi i technik korzystałeś / korzystałaś, aby to zrobić?
  • Jakie narzędzie cyfrowe zaprojektowałeś / zaprojektowałaś i dlaczego?
  • Jak długo pracowałeś / pracowałaś nad tym projektem?

Nie przejmuj się montażem filmu, nie o to w tym chodzi. Chcemy przede wszystkim poznać twój tok myślenia.

DLACZEGO WARTO?

Do tej pory w konkursie można było wygrać drona, czytniki Kindle iPada lub smartwatcha. Jednak to, co przyciąga uczestników, to nie tylko elektroniczne gadżety, a możliwość odbycia stażu w naszym studiu.

Staż jest wakacyjny, trwa 2 miesiące i co ważne jest płatny. Uczestnik pod okiem mentora pracuje nad realnymi projektami – spotyka się z klientami, bierze udział w warsztatach i obserwuje badania. Podczas stażu uczymy, jak skutecznie projektować i rozmawiać o swojej pracy.

Polecamy ten program – jeśli tylko interesujecie się UX – to jest miejsce dla Was!

 

Share.

About Author

Karolina Rojek

Pracuję w Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, gdzie zajmuję się działaniami wideo (produkcja, vlog Jurka Owsiaka, promocja) i transmisjami live (Finał WOŚP, Przystanek Woodstock, konferencje prasowe). W SiemaShopie - internetowym sklepie Fundacji - kieruję e-marketingiem. Od 2007 r. związana z działaniami internetowymi WOŚP. Wraz zespołem laureatka PRotona 2014 w kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji w organizacji pozarządowej/fundacji”.

Leave A Reply