Uwolnij swój geniJuż!

0

Tuż przed wakacjami prezesi i szefowie działów HR siedmiu firm IT przygotowali przesłanie edukacyjne dla uczniów, dyrektorów szkół i doradców zawodowych. Wcale nie mówią do nich: „uczcie się jeszcze pilniej!”. Jakie są więc rekomendacje, które mają ułatwić młodzieży odnalezienie się na rynku pracy?

Wnioski są efektem pilotażowego projektu My Future in Technology. To jedyny taki projekt edukacyjny w Polsce. Ponad 1500 gimnazjalistów i licealistów dowiedziało się, jak wygląda praca w największych firmach IT we Wrocławiu i jak w przyszłości mogą wykorzystać wiedzę z zakresu przedmiotów ścisłych.

W sumie siedem firm spotkało się z 1500 uczniami, 600 rodzicami w 15 szkołach: gimnazjach i liceach. Projekt My Future in Technology organizuje miasto Wrocław wraz z siedmioma firmami z branży nowych technologii: Capgemini, Nokia, QAD, Gigaset, Espotel, Objectivity i Techland.

Uczestnicy projektu budowali domowy światłowód, planowali produkcję długopisów, obliczali czas przesyłu sygnału cyfrowego oraz próbowali rozwiązać tzw. problem plecakowy (jeden z najczęściej poruszanych problemów optymalizacyjnych z zakresu logistyki), a konkretnie: jak najrozsądniej załadować ładunek w wielkim porcie, by było to najbardziej opłacalne.

przesłanie edukacyjne

Firmy przygotowały dla uczniów gimnazjów i liceów zagadki, które były pretekstem, by pokazać nastolatkom, że choć są jeszcze bardzo młodzi, to dzisiejsze decyzje mają wpływ na ich przyszłość, a nauka przedmiotów ścisłych może mieć istotne znaczenie w ich przyszłej karierze zawodowej. – Przenieśliśmy ich trochę w przyszłość – mówi Monika Cwynar-Kępa, rzecznik merytoryczny projektu, dyrektor działu HR w Capgemini. – Mój syn czasem pytał: „Po co ja się tego uczę?”. Pokazaliśmy więc, że w branży nowych technologii ta wiedza jest bardzo przydatna.

Dlaczego szkoły ponadpodstawowe? Okazuje się, że uczniowie tak naprawdę wybierają rodzaj studiów już w gimnazjum, gdy muszą zdecydować o profilu kształcenia w liceum. Mało kto zmienia później decyzję – nadrobienie wielu różnic programowych jest zbyt pracochłonne, by odpowiednio przygotować się do matury. W ramach projektu zorganizowano też dni otwarte w firmach,spotkania z rodzicami oraz warsztaty programowania dla dziewczynek.

JAK DZIAŁAŁ PROJEKT?

Na stronie www.myfutureintechnology.pl i w aplikacjach mobilnych publikowane były filmy z zagadkami. Łącznie uczniowie zmierzyli się z czterema łamigłówkami, które przygotowali pracownicy firm zaangażowanych w projekt. Nie tylko nawiązywały one do działalności każdej z nich, ale też pokazywały, jak nauki ścisłe są wykorzystywane na co dzień. Do ich rozwiązania uczniowie potrzebowali zarówno wiedzy z matematyki, fizyki i informatyki, jak i kreatywności oraz twórczego myślenia. Firmy zachęcały, aby łamigłówki rozwiązywały maksymalnie 4-osobowe zespoły. Tak właśnie można nauczyć się pracy w grupie, którą pracodawcy bardzo cenią.

Źródło: informacja prasowa

Share.

About Author

Justyna Cyrulik

Pół inżynier, pół humanista. Od 2011 związana z Fundacją WOŚP jako członek Pokojowego Patrolu. Obecnie zaangażowana we współpracę z Centrum Prasowym podczas różnych wydarzeń organizowanych przez WOŚP oraz w projekt dobrastronainternetu.pl. Lokalnie współtworzy krakowski sztab Orkiestry, gdzie zarządza komunikacją w internecie. Z zaciekawieniem obserwuje jak social media i różnego rodzaju narzędzia online pomagają szerzyć #dobro. Oprócz tego studentka geologii na AGH, mistrzyni karate, miłośniczka rękodzieła i tykwy. Nie wyobraża sobie życia bez muzyki, podróży i gór.

Leave A Reply