Szkolenie DSI – „Edukacja na nowo” – jeszcze o nich usłyszycie!

0

Jesteśmy właśnie po szkoleniu z social media z ekipą Fundacji Edukacja na nowo. Na początek powiemy tylko jedno – jeszcze o tych dziewczynach usłyszycie! Ale od początku.

Tematem naszego spotkania była działalność w social media, a konkretnie – budowanie społeczności wokół swojej idei. Przed szkoleniem dla każdej organizacji wykonujemy przegląd jej działalności w internecie – sprawdzamy stronę www i kanały social media, by wiedzieć jak wygląda sytuacja, nad czym musimy popracować, a co rozwijać. Nie inaczej było z Edukacją na nowo.

Zobaczcie sami: www, Facebook. Dziewczyny dopiero zaczynają, a pierwsze kroki w ich wykonaniu są bardzo obiecujące! A jeśli jeśli jesteście nauczycielami lub zajmujecie się tematami edukacyjnymi – bardzo polecamy kontakt. Przed EnN wiele ciekawych projektów, jak np. Zlot Pasjonatów Matematyki.

 

Ale wracając do samego szkolenia – rozmawiałyśmy o tym jak tworzyć społeczność, jak starać się zmobilizować ludzi do aktywności, czym ich zachęcać do tego, by aktywnie brali udział w naszych przedsięwzięciach. Następnie starałyśmy się przygotować pewien zarys strategii komunikacji – określiłyśmy grupy docelowe, kanały, którymi chcemy do nich docierać i omówiłyśmy kilka komunikatów.

Pozornie zadanie wydało się proste, ale jak słusznie podkreśliła jedna z członkiń Fundacji – Katarzyna Płaza – bardzo ciężko jest tworzyć komunikaty, które będą dostosowane do wszystkich, a jednocześnie zainteresują np. tylko nauczycieli czy uczniów. Prawda! Komunikacja w mediach społecznościowych wydaje się prosta, ale dopiero gdy zderzymy się z rzeczywistością i potrzebami, napisanie jednego posta na Facebooku wcale nie jest takie proste i oczywiste… Ale – mamy nadzieję, że nasze dzisiejsze spotkanie sprawi, że będziecie mieć w głowie jeszcze więcej świetnych pomysłów, a ich realizacja stanie się samą przyjemnością zakończoną sukcesami – tego Wam życzymy!

 

Na koniec dla wszystkich zainteresowanych tematem – jeśli stawiacie pierwsze kroki w komunikacji w internecie lub chcecie sprawdzić, czy to co robicie, robicie dobrze, polecamy przyjemną i bardzo wartościową lekturę na weekend:

  1. Barbara Stawarz – Content Marketing po polsku – moja recenzja tu (kliknij i przeczytaj!)
    content-marketing-po-polsku_266362

  2. Joanna Wrycza – Bekier – Magia słów. Jak pisać teksty, które porywają tłumy
    magia-slow-jak-pisac-teksty-ktore-porwa-tlumy-b-iext25190226

 

Zachęcamy i polecamy gorąco!

 

 

 

Share.

About Author

Karolina Rojek

Pracuję w Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, gdzie zajmuję się działaniami wideo (produkcja, vlog Jurka Owsiaka, promocja) i transmisjami live (Finał WOŚP, Przystanek Woodstock, konferencje prasowe). W SiemaShopie - internetowym sklepie Fundacji - kieruję e-marketingiem. Od 2007 r. związana z działaniami internetowymi WOŚP. Wraz zespołem laureatka PRotona 2014 w kategorii „Osoba/zespół ds. komunikacji w organizacji pozarządowej/fundacji”.

Leave A Reply