Google – narzędzia, które zmienią Waszą pracę
Co może się przydać?
Praca w organizacji jest pracą wymagającą wykonania dużej ilości zadań naraz. Dzięki dobremu przygotowaniu się do wyzwania, które nas czeka jesteśmy w stanie przejść przez całość bez problemów, stresu i z zapewnionym sukcesem. Głównymi problemami jest organizacja wewnątrz samej organizacji, jak i współpracy z wolontariuszami, porozumiewanie się zarówno między sobą jak i z firmami, które będą nam pomagać przy tworzeniu eventu w naszym mieście. Co z produktów Google może się nam do tego przydać?
Pierwszym punktem jest samo założenie konta w usłudze Google. Najlepiej jest posiadać jeden uniwersalny mail dla całej organizacji. Także dzięki temu informowanie wolontariuszy stanie się prostsze – będą pewni informacji, które od Was dostają, a także zadowoleni z porządku jaki dzięki temu panuje. Mail powinien być też prosty do zapamiętania, tak by kontakt był jak najłatwiejszy.
Jak to zrobić?
Od czego zacząć kiedy już mamy konto?
Drugim punktem jest na pewno przemyślenie wszystkich zadań, które pozostają nam do wykonania. By pamiętać o terminach, spotkaniach i sprawach do załatwienia na pewno użyteczny będzie Google Calendar .
W łatwy sposób możemy rozdzielić obowiązki (nadając kolory odpowiednim osobom), oznaczyć terminy (np. termin wysłania wniosku o grant), wyznaczyć także listę zadań, jakie przed sobą stawiamy.
Dzięki synchronizacji z numerem telefonu i możliwości zapraszania osób na wydarzenia w kalendarzu, można informować o nich za pomocą SMSa, maila itp.
Organizacja spotkań może okazać się ciężkim kawałkiem chleba – jak wiadomo ludzie angażujący się w takie działalności przeważnie mają też pracę, szkołę lub inne zadania, które nie pozwalają mu na pełną dyspozycyjność.
Jak w takim razie wybrać najlepszy termin dla spotkania? Za pomocą Doodle, do którego możemy zalogować się przy użyciu naszego konta Google. Wprowadzamy możliwe dla nas daty spotkania, godziny, które nam pasują i na koniec otrzymujemy linka, który przekazujemy osobom, z którymi chcemy się spotkać. Wychodzi nam z tego najlepszy możliwy termin.
Wszystkie dokumenty, projekty, pliki, które razem stworzycie przy organizacji możecie bez problemu udostępniać przez użycie Google Drive , który po zalogowaniu się na nasze konto umożliwia dostęp do wgranych plików na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu. Wszystkie zawarte tam dokumenty można odtwarzać też bez użycia edytora tekstu takiego jak Word itp. oraz co najważniejsze możliwa jest ich modyfikacja przez kilka osób w tym samym momencie. Co nam to ułatwia? Uzupełnianie listy kontaktów, listę rzeczy do załatwienia i tak naprawdę tyle, ile sami jesteśmy w stanie wymyślić. Szczególnie ciekawym wykorzystaniem tych możliwości jest tworzenie listy wolontariuszy do akcji – dzięki stałemu dostępowi do Internetu w razie jakiejkolwiek awarii kopia tego dokumentu będzie dostępna po zalogowaniu się. Pamiętajcie jednak, że w takim dokumencie nie powinniście pozostawiać danych osobowych swoich wolontariuszy.
Ciekawym pomysłem może być też użycie Google Keep. Jest to program umożliwiający nam tworzenie notatek, list, zapisywania idei i pomysłów. Każdej notatce możemy nadać odpowiedni kolor (np. kolor dla danej osoby) i dodać zdjęcie. Dzięki korzystaniu z tego tworu Google, możemy korzystając z jednego maila w kilka osób dzielić się pomysłami, ideami, planami. Jest stworzony głównie na smartfony, jednak można działać nie posiadając takowego.
Po trzecie – wszystkie wymienione produkty Google są dostępne w wersji na smartfona, na stronie https://play.google.com/store lub przez aplikację Google Play na Androida. Posiadanie nowych technologii sprawia, że jesteśmy w stanie przy odrobinie nakładu pracy przygotować podstawy do późniejszego działania. Wszystko jest czytelne, może wyglądać tak, jak chcemy, pozwala nam nie zgubić się w natłoku spraw. Możemy dotrzymać wszystkich terminów, dzięki czemu współpraca z innymi instytucjami, wolontariuszami przebiegnie bez problemów.
Powodzenia!