LinkedIn – szukając wolontariuszy
Tworząc swoje miejsca w różnych częściach sieci – należy zacząć od zastanowienia się, czego właściwie od nich oczekujemy. Promocja i informacja to bardzo ogólne cele. Być może chcemy zainteresować potencjalnych wolontariuszy naszą działalnością albo poszukać donatorów chcących wesprzeć nasze działania. Miejscem, gdzie możemy próbować realizować tę właśnie misję może stać się LinkedIn. Użytkownicy tego portalu to osoby nastawione na rozwijanie się i poszerzenia swojej sieci kontaktów – być może wolontariat w Waszej organizacji pomoże im zdobyć dodatkowe umiejętności, które będą przydatne w ich działaniach?
Imagine if each of our 300 million members acted on volunteer opportunities. The impact could be transformational. http://t.co/zuGqRXVmsq
— LinkedIn for Good (@LinkedIn4Good) maj 20, 2014
Dlaczego warto ich szukać akurat tutaj? Po pierwsze – wiemy, do kogo mówimy (możemy sprawdzić umiejętności i zainteresowania wszystkich obserwujących), a nawet możemy bardzo mocno uszczegółowić, kto powinien być odbiorcą danej treści. Content pojawiający się na portalu ma wysoką jakość – interesuje więc jego użytkowników, którzy dodatkowo nie są zalewani jego nadmiarem. I co ważne – użytkownicy ufają treściom pojawiającym się w serwisie. Brzmi ciekawie, prawda? Jeśli zdecydujesz się na działania na LinkedIn – pomyśl, kto będzie odbiorcą Twoich działań na LinkedIn. Tutaj żarty się skończyły. Nie ma co liczyć, że nasz przekaz trafi przypadkowo do właściwych osób, dla których nasz język, serwowany kontent będzie ciekawy. Z drugiej jednak strony nie musimy czekać na tysiące obserwujących, żeby liczyć na zwrot zainteresowania i zaangażowania. Twórcy LinkedIn twierdzą, że wystarczy nawet 100-200 followersów, żeby zauważyć Twój wpływ i ich zaangażowanie. Co możesz robić na LinkedIn? Praktycznie to samo, co na innych dobrze Ci już znanych stronach: umieszczać aktualizacje, dyskutować, zadawać pytania, zachęcać do podpowiadania nowych i ciekawych rozwiązań. Możesz też zachęcać swoich dotychczasowych pracowników i wolontariuszy do szerzenia misji organizacji i promowania jej działań. Jak działać? Sprawdźcie:
Załóż stronę swojej organizacji na LinkedIN
LinkedIn for Nonprofits
10 kroków do efektywnego content marketingu na LinkedIn
5 rad, żeby zoptymalizować stronę Twojej organizacji (en)
5 rad, żeby rozwinąć Twój biznes na LinkedIn (en)
Nie zapomnijcie zobaczyć jak robią to inni. Przyjrzyjmy się więc, jakie organizacje pozarządowe znajdziemy już na LinkedIn. Zaczynamy od tych międzynarodowych, a na koniec kilka polskich przykładów.