Aplikacje mobilne przyszłością?
Pamiętam gdy jako dziecko, dostałam od rodziców telefon stacjonarny do zabawy. Ogromna słuchawka, 10 cyferek i jedno magiczne kółko, które wydawało ten charakterystyczny dźwięk. Było to zaledwie 17 lat temu. Tyle czasu wystarczyło, aby na ich miejsce wkroczył telefon mobilny, który dla większości stanowi już mini wirtualny świat za pomocą którego jesteśmy w stanie wykonać większość czynności.
20-21 marca bieżącego roku w Warszawie miała miejsce konferencja Digital University III organizowana przez Fundację FSCD Polska, w której to miałam przyjemność uczestniczyć.
Aby nie ominąć kolejnej konferencji zerknij na https://www.facebook.com/fscdpolska
Jedną z prelegentek była Magda Kotlarczyk z Google Polska, która jako jedno z zadań domowych zadała nam przeżycie dnia z przeszłości, bez nowoczesnych rozwiązań.
Myślę, że moi rodzice do tej pory niedowierzają, jak w tym małym, poręcznym urządzeniu mieści się książka telefoniczna, aparat fotograficzny, kamera, kalkulator, bank, kalendarz, poczta, encyklopedia i wymieniać mogłabym bez końca, nie mówiąc już „o tych facebookach, instagramach i internetach, które tylko pochłaniają nasz czas”.
Skoro czytasz artykuł na Dobrej Stronie Internetu i interesujesz się tematem nowych technologii pewnie choć raz w życiu usłyszałeś „Ty tylko w ten telefon”. Teraz pomyśl o tym, że słyszy to większość z nas, a „mądre głowy” wiedzą jak to wykorzystać. Z roku na rok ilość usług, płaszczyzn jakie możemy zrealizować za pomocą paru kliknięć w telefon wzrasta. Życie towarzyskie mocno opiera się na portalach społecznościowych, ludzie wolą poznawać się w sieci, niż wyjść na realną randkę. Stefan Batory z iTaxi, mówił o tym, że zamiast dzwonić aby zamówić taksówkę, zarezerwować stolik, zamówić jedzenie, kuriera, zasięgnąć opinie, kupić bilet, wolimy włączyć aplikacje. Z jednej strony można stwierdzić, co zresztą ludzie robią, że telefon kradnie nasz czas, z drugiej, czy kilkanaście lat temu byłoby możliwe załatwienie wielu rzeczy będąc w tramwaju? Wszystko zależy od tego, jak użytkownik korzysta z nowych rozwiązań.
Jeżeli poszukujesz aplikacji, które ułatwią Ci funkcjonowanie czy pracę, artykuły poniżej są w sam raz dla Ciebie:
http://pijarukoksu.pl/szybko-3-aplikacje-mobilne-ulatwiajace-prace.html
http://dobrastronainternetu.pl/aplikacje-do-zarzadzania-projektami/
Michał Kramarz z Google Polska uświadomił nas, jak strony internetowe przegrywają pojedynek z aplikacjami mobilnymi. Aplikacje są tak dostosowane do funkcjonowania i potrzeb urządzeń mobilnych, że użytkownik korzystając z nich oszczędza sporo czasu w przeciwieństwie do „krążenia” czy czasem nawet błądzenia po stronach internetowych.
Przechodzenie z jednej podstrony na drugą, czasami potrafi zajmować mnóstwo czasu. Ładowanie się pewnych zakładek podobnie.
Jeśli więc zastanawiasz się, jak tę wiedzę wykorzystać, odpowiedz sobie na parę pytań:
– Czy moja strona jest przyjazna dla użytkowników mobilnych?
– Czy sam potrafię się na niej odnaleźć?
– Czy jestem w stanie płynnie się po niej poruszać?
– Czy działa sprawnie?
– Czy jest coś co mógłbym poprawić?
Zapytaj bliskich, znajomych czy współpracowników o ich odczucia. Jeśli finalnie okaże się, że Twoja strona funkcjonuje sprawnie, nie potrzebuje tuningu, good job. Jeżeli jednak natkniesz się na przeszkody, zastanów się, może wraz ze swoim zespołem wpadniesz na pomysł stworzenia aplikacji, która ułatwi Twoim odbiorcom/ fanom/ klientom komunikację, będzie dostarczała im ciekawych informacji na temat Twoich działań. Może ta aplikacja będzie wartością dodaną do Waszej działalności. Lub to po prostu dobra motywacja do stworzenia czegoś nowego.
Lecz to nie wszystko, bardzo ważne, abyś pamiętał podczas tworzenia kampani reklamowej o wykorzystaniu opcji reklamy skierowanej wyłącznie na urządzenia mobilne. To bardzo ważne, aby tworząc reklamę kontrolować jej efekty. Sprawdzaj gdzie Twoja grupa docelowa intensywniej przebywa, gdzie chętniej wchodzi w interakcję. Dzięki temu będziesz wiedział, która z metod jest efektywniejsza i lepsza na przyszłość.
Tylko pamiętaj. Zaskakuj. Ludzie mają przesyt banalnych reklam. Sam z pewnością codziennie wielokrotnie scrollujesz Facebooka, więc doskonale wiesz, przez jaki tłum rozpalonych marketingowców musisz się przebić, aby dotrzeć do informacji, które interesują Cię najbardziej. Tak więc przemyśl swoją strategię, zastanów się, co przykułoby Twój wzrok, czym chciałbyś być rozbawiony czy zaskoczony. Wciel się w swojego potencjalnego odbiorcę.
Artykuły pomocne przy tworzeniu kampanii reklamowej:
http://dobrastronainternetu.pl/zareklamuj-sie/
http://socjomania.pl/sprzedazowe-wlasciwosci-social-media-o-ktorych-nie-miales-pojecia
http://pl.paweltkaczyk.com/persona-narzedzie-budowania- marki/