8 prostych rad, które pomogą zwiększyć zasięg na Facebooku

0

Chyba każda, choć trochę zainteresowana fenomenem nowych mediów, osoba posiada dziś profil na portalu społecznościowym. Większość z nas nie wyobraża sobie dnia, bez szybkiego przescrollowania naszego newsfeedu w poszukiwaniu ciekawych postów naszych znajomych, jak również ważnych informacji ze świata polityki, mody czy rozrywki. Facebook to dziś już nie tylko miejsce kontaktu ludzi, zarówno tych rozsianych po całym świecie, jak i siedzących przy jednym stoliku w restauracji, ale również doskonałe narzędzie w rękach współczesnych ekspertów od marketingu. Na szczęście, przy odrobinie praktyki również i my, zwykli użytkownicy prowadzący profile swoich firm czy organizacji, możemy wykorzystać Facebooka do budowania silnej pozycji swojej marki w internecie.

 

Opowiedz o sobie

Chcąc dotrzeć do jak największej liczby osób potencjalnie zainteresowanych naszą działalnością musimy pamiętać o tym, by profil który prowadzimy jak najdokładniej opowiadał o tym, co robimy. Jeśli gość odwiedzający nas fanpage będzie miał problem z tym, by dowiedzieć się czym właściwie zajmuje się nasza organizacja czy firma, z dużym prawdopodobieństwem nie zdecyduje się obejrzeć zamieszczanych przez nas treści. Pierwszym krokiem, jaki powinniśmy podjąć dążąc do zwiększenia zasięgu naszego profilu, a tym  samym zyskania nowych fanów, jest prawidłowe uzupełnienie sekcji „About” („O nas”). Czym więcej danych podamy w tym miejscu, tym większa będzie szansa na to, że algorytmy Facebooka skierują nasz fanpage do odpowiednich, zainteresowanych poruszanych przez nas tematem osób.

 

Targetuj posty

Gdy nasz profil jest już gotowy czas zająć się najtrudniejszą częścią komunikacji na Facebooku – pisaniem postów. Przydatnym narzędziem na tym etapie naszych działań jest możliwość tzw. targetowania postów, czyli ustalenia preferowanej grupy odbiorców do których chcemy skierować nasz komunikat. Mamy do wyboru naprawdę wiele opcji takich jak wiek, lokalizacja, język jakim posługują się nasi odbiorcy, ich płeć, zainteresowania, a nawet status związku czy wykształcenie. Dzięki targetowaniu wycelujemy nasz post w dokładnie tę grupę osób, do której chcemy w danym momencie skierować nasz komunikat. Mimo, że wybranie odpowiedniej grupy odbiorców nie zagwarantuje nam 100% skuteczności naszych działań, stanowi solidną podstawę do stworzenia spójnej komunikacji naszej marki w Internecie.

 

Transmisja live

Równie ważny co treść postu jest sposób jego zaprezentowania, choć również i tu nie należy przesadzać. Jak pokazują statystyki największą klikalnością cieszą się video nadawane na żywo, zresztą ta forma komunikacji z fanami jest również promowana przez samego Facebooka. Od kilku miesięcy platforma ta za pomocą powiadomień informuje nas, że strona którą lubimy, a nawet ktoś z naszych znajomych prowadzi obecnie transmisję live. Oczywiście, mimo wszystkich zalet jakie ma ta forma komunikacji, oparcie profilu wyłącznie o materiały nadawane na żywo jest równie złym rozwiązaniem, co niewykorzystywanie treści multimedialnych w ogóle. Ten rodzaj komunikacji powinniśmy zarezerwować dla szczególnie istotnych wydarzeń, które zainteresują naszych fanów. Musimy oczywiście pamiętać o tym, że tego rodzaju komunikacja powinna być dokładnie przemyślana i jak najdokładniej zaplanowana, video na żywo może przyciągnąć wielu użytkowników, jednak nudnym materiałem równie szybko możemy zniechęcić naszych odbiorców do śledzenia kolejnych naszych wpisów.


Źródło: Facebook

 

Stosuj różne formaty

Zróżnicowany profil to częściej odwiedzany profil, dlatego w prowadzeniu komunikacji na Facebooku nie powinniśmy pomijać również tradycyjnych form komunikacji, takich jak posty ze zdjęciami i grafikami, jak również materiałów video. Dobry profil powinien zachęcać odwiedzających do interakcji.

 

Call to Action

Warto stosować tak zwane elementy call-to-action, czyli fragmenty postu, których celem jest zachęcanie odbiorców do podjęcia działań. Może być to np. przycisk przekierowujący na naszą stronę internetową, inicjujący połączenie telefoniczne, czy dający możliwość szybkiej rejestracji, czy przekazania datku w przypadku organizacji charytatywnych.

 

Taguj innych

Przygotowując posty pamiętajcie również o odpowiednich tagach, popularnych w grupie docelowej naszej publikacji. Koniecznie oznaczajcie również ludzi, oraz inne marki, oczywiście w granicach rozsądku – wszystko to z pewnością zwiększy zasięg Waszych publikacji.

 

Angażuj, zadawaj pytania, wchodź w dyskusję

Warto zadbać też o to, by nasi odbiorcy poczuli więź z naszym profilem. Zachęcajcie swoich użytkowników, by po przeczytaniu Waszego postu dali znać co o nim myśląc pisząc odpowiedni komentarz, dzięki czemu zwiększy się także zasięg publikacji. Powszechnie stosowaną dobra praktyką jest również angażowanie się administratorów w dyskusję pod zamieszczanymi postami z poziomu konta marki. Choć to czasochłonne warto odpowiadać na komentarze fanów, zwłaszcza te w których zostaliście oznaczeni.


Stwórz grupę

A gdy wokół strony uda Wam się już zbudować społeczność koniecznie załóżcie powiązaną z Waszą stroną grupę na Facebooku – w nich również drzemie olbrzymia siła, ale o tym powiemy Wam następnym razem!

 

To dopiero początek!

Mimo że każdy z nas spędza dość dużo czasu w mediach społecznościowych są lepsze i gorsze momenty na umieszczenie postu na profilu Waszej organizacji. By dowiedzieć się kiedy publikować na profilu marki najlepiej zajrzyjcie do statystyk prowadzonej przez Was strony. Znajdziecie tam informacje na temat pory największej aktywności Waszych odbiorców.

Wbrew pozorom, stworzenie profesjonalnego i zróżnicowanego profilu marki w social mediach nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Coraz to nowe funkcje wprowadzane przez twórców takich platform, jak właśnie Facebook, wymagają od nas ciągłego samodoskonalenia naszych umiejętności w zakresie zarządzania mediami społecznościowymi. Nie znaczy to jednak, że budowanie silnej pozycji Waszej marki w Internecie musi być drogą przez mękę. Jeśli tylko chcecie bawić się social mediami, przy odrobinie pomocy ze strony specjalistów, która często – choćby w formie internetowych artykułów – dostępna jest za darmo,  każdy z Was będzie w stanie stworzyć zarówno efektywny, jak i efektowny profil swojej marki na Facebooku. Gdy już się wkręcicie, gwarantuję, że będzie Wam to sprawiać niesamowitą radość. :)

Share.

About Author

Karol Gagatko

Adept sztuki social media w Fundacji WOŚP. Kiedyś zostanie internetowym ninja!

Leave A Reply