Dlaczego prozwierzęca fundacja porzuciła psa?
W wakacje liczba porzucanych zwierząt wzrasta o 20-25% (dane Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami). Aby zwrócić uwagę na ten pojawiający się corocznie problem, akcja Karmimy Psiaki ruszyła z kampanią społeczną „XI. Nie porzucaj”. Projekt rozpoczął się… od porzucenia psa!
Każdego roku w lecie pojawiają się doniesienia o zwierzętach wyrzuconych z samochodu, porzuconych w lesie, przywiązanych do drzewa, znaku drogowego. Liczba porzuceń wzrasta, ponieważ właściciele nie wiedzą, co zrobić ze swoim psem czy kotem na czas urlopu. Pierwsze, co przychodzi im do głowy, to porzucenie go, pozbycie się problemu.
Kampania społeczna rozpoczęła się od prowokacji – na fanpage akcji na portalu Facebook opublikowano wideo z rzekomego porzucenia psa pod biurem Fundacji Sarigato. Internauci zareagowali bardzo emocjonalnie, udostępniając nagranie i wzywając do ukarania sprawcy. Po 24 h fundacja ujawniła, że była to tylko prowokacja, mająca na celu przyciągnięcie uwagi do tego negatywnego zjawiska. Link do nagrania z monitoringu: http://bit.ly/2b18dAW.
Twórcy kampanii „XI. Nie porzucaj” oprócz przedstawienia problemu, proponują od razu jego rozwiązanie: stworzą serwis, który będzie bazą hoteli dla zwierząt i hoteli przyjaznych czworonogom. Sporo osób nie wie, że może bez problemów podróżować ze swoim Psiakiem lub zostawić go pod opieką w hotelu dla zwierząt i że, co więcej, nie kosztuje to dużo! Każdy może wesprzeć projekt i przyczynić się do zmniejszenia liczby porzuceń: wspieram.to/nieporzucaj.