Dobra Strona Internetu

Internet w działaniach organizacji pozarządowych
Tworzą Internet – Zyta Rabka

Do naszego kompletu ludzi tworzących internety sukcesywnie dodajemy kolejne interesujące osobowości. Tym razem poznajcie Zytę Rabkę.

Zyta od ponad 5 lat zawodowo współpracuje z organizacjami trzeciego sektora w zakresie promocji, badań marketingowych oraz zarządzania projektami. Potrafi rozwikłać zagadnienia związane z google analytics, corssowaniem mediów, SEO czy social media. Współpracowała przy takich projektach jak Szlachetna Paczka, Akademia Przyszłości czy TEDxKraków. Obecnie w Polskim towarzyszeniu Fundraisingu stara się przekładać narzędzia marketingowe na konkretny efekt fundraisingowy.

Moja organizacja zajmuje się:
Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu zajmuje się swoją misją;) czyli szerzeniem wiedzy o etycznym fundraisingu nie tylko wśród organizacji pozarządowych, ale również w środowisku samorządów terytorialnych czy biznesu. Naszą pasją nie są pieniądze – bo takie pojawia się pierwsze skojarzenie – ale ludzie. Tylko dzięki drugiemu człowiekowi możliwy jest fundraising. To człowiek jest punktem odniesienia wszystkich działań fundraisingowych.

Ulubiony projekt internetowy który prowadziłam:
To z pewnością współpraca z blogerami przy rekrutacji liderów do Szlachetnej Paczki. Po raz pierwszy Szlachetna Paczka rozpoczynała wtedy angażowanie blogerów i było to dla mnie duże wyzwanie i odpowiedzialność. Okazało się jednak, że jest to fantastyczne środowisko gotowe do współpracy na wielu płaszczyznach. Pojawiały się ciekawe rozmowy jak i nowe pomysły, co zawsze dodaje skrzydeł gdy pracuje się nad projektem społecznym i internetowym zarazem.

Największe problemy w robieniu internetów non profit sprawia mi:
Największe problemy w tworzeniu kampanii internetowych pojawiają się po dwóch stronach : organizacji non-profit jaki i środowiska internetowego. Podstawą jest brak zrozumienia. Organizacje nie rozumieją specyfiki mediów internetowych lub nie biorą ich pod uwagę. Często też nie potrafią negocjować i elastycznie podchodzić do problemów, które pojawiają się w trakcie kampanii internetowych. W świecie internetu jest za to mało zrozumienia idei organizacji pozarządowych, czyli służby społeczeństwu. Wydaje mi się czasem, że są to dwa różne światy.

Jednak najważniejszą przeszkodą jest brak zrozumienia dla wskaźników i to niestety często w przypadku obydwu stron. Bez ich ustalenia żadne działanie w internecie nie ma sensu a jest jedynie pobożnym życzeniem.

Miejsce w sieci, którym organizacje non profit powinny się według mnie zainteresować:
podio.com – polecam z całego serca. Mają program grantowy dla wszystkich organizacji pozarządowych z całego świata. Wystarczy wysłać wniosek i otrzymuje się dostęp do wszystkich funkcji premium. Doskonale sprawdza się jako platforma komunikacji, zarządzania zadaniami, projektami oraz CRM.

Inspiruje się:
Inspiruję się sukcesem innych, ale nie mylić z zazdrością;) Naprawdę cieszy mnie kolejny zrealizowany projekt czy kampania przez organizację pozarządową. To daje co raz większą wiedzę na temat skuteczności działań organizacji non-profit.

Wiedzy szukam na stronie:
Cenne źródła wiedzy to jednak wciąż portale angielskojęzyczne. Najlepszym jest blog Beth Kanter, na temat wykorzystania mediów społecznościowych w NGO przeczytamy na socialbrite.org, a o marketingu na gettingattention.org. Są to jednak dane głownie ze Stanów Zjednoczonych, w Polsce brak wciąż takich analiz i takich danych. Do tego multum stron marketingowych i fundraisingowych jak choćby:

Aplikacja lub program, która najbardziej pomaga mi w pracy:
Najbardziej pomaga mi w pracy aplikacja Evernote, pocket, wunderlist, prezi – do tworzenia prezentacji oraz program Xminde do budowania mapy myśli. A poza tym bardzo przydatny jest czasami Word i Excel;)

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.