Pierwsze kroki na Twitterze
Kilka podpowiedzi:
- Podczas rejestracji wpisz np. Gliwice WOSP. W miejscu na adres e-mail dodaj ten adres, dzięki któremu wolontariusze będą mogli się z wami kontaktować.
- Po rejestracji, zacznij obserwować inne organizacje, wolontariuszy, z którymi współpracujesz. Dzięki temu będziesz na bieżąco ze wszystkimi informacjami na temat Twojej branży. W razie uwag, pomysłów i problemów będziesz miał możliwość przedyskutowania, przedstawienia problemu i szukania rozwiązania wraz z innymi. WAŻNE! Obserwowanie = Subskrybowanie. Na twitterze najczęściej nie musisz prosić o pozwolenie, obserwujesz, kogo chcesz .
- Zdjęcie profilowe powinno kojarzyć się z Twoją organizacją lub konkretną akcją. Jego zadaniem jest przyciągać ludzi.
- Zdjęcie Nagłówkowe nie jest tylko wypełnieniem wolnego miejsca, ale częścią Twojej wizytówki, którą każdy będzie widzieć. Pokaż na niej swoich wolontariuszy, ich prace i jaką jesteście zgraną ekipą.
- W działaniach myśl regionalnie – podkreślaj z jakiego miasta, instytucji jesteście. Nie zapomnij wpisać w rubrykę „lokalizacja” informacji o sobie. Dokładny adres może ułatwić odnalezienie Waszej siedziby przez potencjalnych wolontariuszy czy darczyńców. Możesz także użyć zdjęcia swojej miejscowości do zdjęcia tła strony (jak to zrobić dowiesz się za chwilę).
Światło, kamera, tweet
Dziwne znaczki, które spotkacie na portalu:
- # Hashtag to swojego rodzaju hiperłącze, dzięki któremu każde słowo poprzedzone nim staje się linkiem.
- Zauważyłeś znaczek @ przed swoja nazwą? Umożliwia on wywoływanie osób. Wpisując go do swojego tweeta zapraszasz kogoś do wzięcia udział w dyskusji, lub samego przeczytania. Robiąc jakiś event i pisząc o tym na twitterze warto oznaczać media, które nie zawsze wiedzą,że coś się dzieje, a w ten sposób na pewno się dowiedzą. Sama Gazeta Wyborcza skorzystała z wypowiedzi na Twitterze 633 razy.
- Krótkie i treściwe – masz jedynie 140 znaków do wykorzystania, wiec zastanów się jak najlepiej to zrobić. Czasami pierwsza myśl jest najlepsza.
- Używaj wcześniej wymienionych # i @ pomogą one Cię odnaleźć i nawiązać komunikacje. Oznaczaj organizacje, aby mogły zobaczyć jak działasz i brać z ciebie przykład, ale nie zapomnij też ich obserwować, żeby nie zostać w tyle.
- Możesz umieszczać filmiki zdjęcia.
- Kiedy? Wtedy, gdy coś się dzieje. Internet rządzi się jednym prawem – kto pierwszy ten lepszy.
Listy
Zbierz ludzi w jednym miejscu! Wszystkie informacje o danym temacie lub ludzi z jakiegoś kręgu w jednym miejscu. Świetne rozwiązanie, kiedy musisz zapanować nad grupą wolontariuszy. Wszystkie akcje możesz mieć w osobnych listach z możliwością edycji w każdym momencie. Listę utworzysz klikając w symbol zębatki (ustawienie i pomoc), a następnie wybierając drugą opcję od góry – listy.
Są dwa rodzaje list: publiczna, która każdy może obserwować nie należąc do niej, no i oczywiście prywatna, do której tylko Ty będziesz mieć dostęp.
Twitter to portal, który cały czas się rozwija dając Ci możliwości wypłynięcia na głęboka wodę. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami i aby Twój kontakt z wolontariuszami był sprawniejszy, a wymiana doświadczeń z innymi organizacjami łatwiejsza, nie możesz zignorować Twittera.