#wosp2018 przez @wosp – czyli słowa dwa o oznaczeniach
Finał to ogromne przedsięwzięcie, które odbywa się w całej Polsce, w małych i większych miejscowościach, są to duże koncerty i lokalne spotkania. Form eventów tego dnia jest naradę wiele, a niezastąpiony przy takich wydarzeniach jest Interent, w którym wszystkim możemy się pochwalić i pokazać co robimy. Chciałabym Wam przybliżyć 2 sposoby jak zwiększyć zasięgi i rozpoznawalność w wirtualnej przestrzeni.
#hasztag, czyli nie bój się używać #
Hasztag jest to słowo lub wyrażenie bez spacji poprzedzone znakiem #. Jest formą znacznika. Umożliwia grupowanie informacji, dzięki czemu można łatwo wyszukać komunikaty w których wykorzystano dany hasztag. Możemy ich używać na Facbooku, Itagramie i Twitterze, przy czym będzie on możliwy do wyszukania w obrębie tylko jednego portalu.
Dzięki usztywniu w swoich komunikatach konkretnych hasztagów pozwalacie na łatwiejsze odnalezienie treści którą zamieszczacie. Namawiajcie wszystkich swoich współpracujących, czy to wolontariuszy, czy też firmy, które Wam pomagają, aby używali znaczników przy każdym poście związanym z Finałem i Waszym sztabem. Niech wszyscy korzystający z Internetu wiedzą co u Was się dzieje.
#wosp2018
Jest to oficjalny hasztag 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Używajcie go na każdym z portali społecznościowych. Aby ułatwić poruszanie się w gąszczu znaczników uznajemy go za jedyny, który wykorzystujemy przy temacie Finału. Namawiajcie do używania go, wszystkich współpracujących, a w szczególności na Instagramie i Twitterze – chcemy zobaczyć co się u Was dzieje.
#ngo #nonprofitPL #wolontariat #volunteerPL
Pokażcie całemu światu, że jesteście wolontariuszami oraz, że kochacie to co robicie. Użyjcie tych hasztagów, podczas pokazywania pracy w swoim sztabie. Zobaczcie też jak pracują inni wolontariusze przeglądając posty pod jednym z tych znaczników.
#zróbswójhasztag
Oprócz używania oficjalnych tagów możecie stworzyć swój, dzięki czemu po sprawdzeniu takiego hasztagu będzie mogli zmonitorować co się dzieje w social mediach wokół waszego sztabu. Może to być połączenie słów sztab + nazwa organizacji, albo nazwa miasta i jak zawsze namawiajcie wszystkich do używania go.
#mastercardgrazwosp
Specjalny znacznik, dzięki któremu mogliśmy zebrać jeszcze więcej środków na rzecz 25. Finału. Jak to działa? W dniu Finału używaliście #mastercardgrazwosp na portalu Twitter. Za każdy użyty hasztag, MaterCard przekazał środki na cel 25. Finału. Co w tym roku szykuje Mastercard? Obserwujcie naszego Twittera – @fundacjawosp.
@oznaczaj
Pamiętajcie, aby podczas tworzenia komunikacji w social mediach oznaczać inne profile powiązane tematycznie z postem. Dobrym przykładem będą podziękowania dla organizacji lub firmy która pomaga Wam w jakikolwiek sposób. Umieszczając post na FB, przed nazwą dodajecie znak @ i wpisujecie nazwę profilu (upewnijcie się, że dajecie znacznik dobrej firmy). Takich znaczników możecie używać na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Dzięki takim zabiegam zwiększacie swoje zasięgi, ale również dodatkowo promujecie wszystkich współpracujących z Wami. Na pewno będą Wam wdzięczni 😊