Jak zwiększyć zasięg w mediach społecznościowych: Internet przemówił

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy dla NGO

Jak zwiększyć zasięg w mediach społecznościowych: Internet przemówił

Jakiś czas temu przedstawiliśmy Wam 8 prostych rad, które pomogą zwiększyć zasięg na Facebooku, dziś, dzięki uwagom jakie od Was otrzymaliśmy, rozwiniemy nieco temat. W oparciu o doświadczenia Łukasza, Wiktora i Doroty – osób zaangażowanych w organizację lokalnych Finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na całym świecie, spojrzymy na możliwości jakie Sztabom WOŚP daje Facebook, ale również i inne platformy. W końcu do 26. Finału już tylko 8 dni! :O

 

Na pierwszy ogień Łukasz!

Wśród rad, które otrzymaliśmy od Łukasza znaleźliśmy wiele cennych wskazówek. Łukasz sugeruje, by przy tworzeniu treści na Wasze profile w mediach społecznościowych, skupić się na jakości przekazu. Trudno nie zgodzić się z tą radą. Bombardując swoich fanów mnóstwem kiepskiej jakości informacji, prędzej czy później zniechęcimy ich do śledzenia naszego profilu. Przyjemna w odbiorze grafika, czy dokładnie przemyślany post, choć wrzucany rzadziej, zostanie przyjęty przez odbiorców dużo lepiej, niż ten niekoniecznie dopracowany. Jak powiedział Łukasz „Nie pisz posta aby był, ale aby dobrze się prezentował”.

Pamiętajcie też, by chwalić się wszystkimi swoimi sukcesami, zarówno tymi dużymi, jak i tymi mniejszymi. Upewnijcie się, że w Waszych mediach społecznościowych można znaleźć informacje z programem wydarzeń, które planujecie w związku z Finałem WOŚP. Pamiętajcie też, by wrzucać posty cyklicznie, tym częściej, im bliżej do Finału. Dzięki temu zapewnicie sobie odpowiednie zaangażowanie odbiorców. Warto pamiętać również o emotikonach, które przyciągają wzrok do naszych postów.

Łukasz zwrócił nam również uwagę na przydatną rzecz, którą jako Fundacja WOŚP sami stosujemy – nakładki na zdjęcia profilowe w wersji lokalnej! Geniusz tego rozwiązania jak zwykle tkwi w jego prostocie. Używając nakładki, niemal bez wysiłku promujecie wydarzenie wśród swoich znajomych a oni, lajkując i komentując Wasze zdjęcie zwiększają zasięgi postów, docierając do kolejnej grupy odbiorców.

Dodając nakładkę profilową do zdjęcia, pokazujecie także swoje wsparcie wobec idei Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, stając się niejako ambasadorami akcji.

Aby dodać nakładkę na zdjęcie profilowe wejdź na stronę www.facebook.com/profilepicframes, wybierz ramkę z menu znajdującego sie po prawej stronie ekranu i naciśnij przycisk Use as Profile Picture. Możecie także ustawić czas, przez jaki ma wyświetlać się ramka – np. jeden dzień lub jeden tydzień.Łukasz sugeruje również, że powinniśmy odpowiadać na hejt, jaki czasem pojawia się w mediach społecznościowych. Trudno nie zgodzić się z tą sugestią, jednak nie powinniśmy wchodzić w zbędne dyskusje. Jeśli ktoś jest ewidentnie negatywnie, a czasem wręcz agresywnie nastawiony do akcji, nawet logiczne argumenty mogą zderzyć się z przysłowiową ścianą. Czasem warto odpuścić, by niekarmiony troll poszukał pożywki gdzie indziej. Kategorycznie reagujcie jednak na mowę nienawiści, czy wulgaryzmy pojawiające się w Waszych mediach społecznościowych.

Nie zapominajcie również o partnerach i sponsorach – to cenna rada, bowiem bez nich wszystkim nam byłoby dużo trudniej zorganizować tę jedyną w swoim rodzaju letnią zadymę w środku zimy! Jeśli z kolei wrzucacie zdjęcia, starajcie się, by prezentowały ludzi, jak mówi Łukasz, „ludzie utożsamiają się z innymi ludźmi” – trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Dużo więcej emocji wywoła u nas zdjęcie człowieka, czy choćby zwierzaka, aniżeli nawet najpiękniejsze zdjęcie pejzażu, czy budynku.

Jeśli piszecie o wydarzeniach, upewnijcie się, że w treści wiadomości zamieszczacie linka do opisywanej akcji. Warto także pomyśleć o zorganizowaniu eventu na Facebooku. Dzięki temu, zainteresowane osoby  nie tylko będą mogły znaleźć informacje, ale również dołączyć do wydarzenia, czy też sprawdzić, kto z ich znajomych jest również zainteresowany akcją.

Jeśli, zgodnie z naszymi wcześniejszymi sugestiami, założyliście już sztabową grupę na Facebooku, upewnijcie się, że udostępniacie w nich swoje najciekawsze posty. Grupy, nie tylko te sztabowe, ale również lokalne, to także świetne miejsce do promocji Waszych wydarzeń.

 

Kilka porad od Wiktora…

Wiktor z kolei podzielił się z nami pragmatycznym trickiem, który pomoże Wam w ogarnięciu przedfinałowego zamieszania od strony technicznej. Platforma Trello – bo o niej tu mowa – pozwala na bezpłatne i intuicyjne planowanie codziennej pracy. W przypadku Sztabu Wiktora Trello służy przede wszystkim do planowania komunikacji w internecie. Ekipa Wiktora, za pośrednictwem platformy ustala strukturę postów na każdy dzień tygodnia, dzięki czemu mogą zaplanować i przygotować posty z wyprzedzeniem.

Więcej o Trello pisała dla Was Olimpia w artykule Trello – zorganizuj swój czas, jeśli jeszcze nie czytaliście, gorąco do tego zachęcam! Olimpia ma dla Was mnóstwo ciekawych rad, które na pewno pomogą Wam bardziej efektywnie zarządzać swoim czasem.

Wiktor radzi również, by w Waszym Sztabie zorganizować system zatwierdzania postów, dzięki któremu wszystkie wrzucane przez Was posty będą sprawdzane przez co najmniej dwie osoby. W przypadku Sztabu Wiktora posty od strony merytorycznej sprawdza Szef Sztabu, zaś stroną stylistyczną zajmują się dwie inne osoby, które na drugie mają interpunkcja. :)

 

…i Doroty!

Dorota radzi z kolei, by – jeśli tylko mamy taką możliwość – w kwestii promocji korzystać z miejskich newsletterów, czy pomocy placówek zajmujących się wolontariatem. Jest o doskonała forma rozpowszechniania informacji, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynamy działalność naszego Sztabu. Tego typu ośrodki mają z reguły dość rozbudowaną sieć odbiorców swoich wiadomości, szkoda byłoby więc nie skorzystać z możliwości jakie dają, zwłaszcza, jeśli instytucje te są pozytywnie nastawione do idei Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Jeśli w ramach działalności Sztabu korzystamy z patronatów medialnych, warto prosić o oznaczanie naszych profili w mediach społecznościowych w publikowanych przez patronów materiałach, tym samym docierając do nowych grup odbiorców.

 

Mówiłem już, że do 26. Finału WOŚP zostało już tylko 8 dni? To zarówno dużo, jak i mało czasu. Pewnie podobnie jak my, również i wy czujecie już finałowe emocje, wciąż nie jest jednak za późno, by skorzystać z dobrych rad jakie dla Was zebraliśmy. Na pewno z wielu z nich skorzystacie już teraz. Te, których nie uda Wam się wdrożyć już teraz, na pewno zaowocują podczas 27. Finału WOŚP, który czeka nas już za rok! :)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *