Jak efektywnie zarządzać profilami w social media w zaledwie 18 minut dziennie?

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy dla NGO

Jak efektywnie zarządzać profilami w social media w zaledwie 18 minut dziennie?

Jak efektywnie zarządzać profilami w social media w zaledwie 18 minut dziennie?

Poświęcenie mniej, niż pół godziny dziennie, na zarządzanie mediami społecznościowymi, może wydawać się jedynie pobożnym życzeniem, zwłaszcza, gdy uświadomimy sobie, że przeciętny użytkownik spędza na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram , około dwóch godzin dziennie. Jeśli Twoje zadania nie ograniczają się wyłącznie do zarządzania mediami społecznościowymi, może okazać się, że nie jesteś w stanie poświęcić tak dużej ilości czasu na obsługę firmowych profili.

Powiedzmy, że dziennie macie zaledwie 18 minut by zająć się socialami – nie będzie to proste, ale mamy dla Was propozycję, która może zadziałać!

W tym poradniku, powiemy Wam w jaki sposób zmaksymalizować czas na korzystanie z usług społecznościowych za pomocą aplikacji Hootsuite, dzięki czemu będziecie mogli skupić się na swoich innych codziennych celach.

 

18-minut dziennie. Plan dla social media.

8 minut na monitoring

Monitoring społecznościowy polega na przechwytywaniu tego, co dzieje się wokół Waszej marki w Internecie. Pozwala Wam poprawić obsługę klienta czy uzyskać opinie klientów, ale również daję możliwości, by dowiedzieć się więcej o konkurencji i znaleźć nowych potencjalnych klientów. To niezbędna część Waszej codziennej rutyny, jeśli zależy Wam na szybkim, a jednocześnie efektywnym zarządzaniu mediami społecznościowymi.

Od czego powinniście zacząć? Możecie śledzić słowa kluczowe, hashtagi, wzmianki i wiadomości, zarówno te skierowane do Waszej marki, jak i konkurencji. Dzięki Hootsuite możecie zdefiniować własne, spersonalizowane strumienie dla używanych przez Was kanałów społecznościowych.

 

Oto, co powinieneś zapamiętać każdego dnia:

  • Wzmianki o Waszej marce lub produkcie. Przescrollujcie stream słów kluczowych i hashtagów, związanych z oferowanymi przez Was produktami i usługami. Odpowiadajcie na wszystkie komentarze i zapytania pojawiające się wokół Waszej marki. Dzięki Hootsuite aby zaoszczędzić czas, jednocześnie wciąż angażując odbiorców w Waszych mediach społecznościowych, możecie stworzyć szablony, dla najczęściej używanych przez Was odpowiedzi. Pamiętaj jednak, że wstępnie skomponowane odpowiedzi są świetne, jeśli prowadzisz intensywny konkurs lub kampanię, ale w żadnym wypadku nie powinny zastępować Twojej codziennej interakcji z klientami.
  • Zamiar zakupu. Mniej niż trzy procent klientów bezpośrednio wymienia markę na Twitterze, używając znacznika „@”, upewnijcie się więc, że Wasze streamy wyszukiwania odpowiednio celują w „zamiary zakupu” Waszych potencjalnych klientów. Co oznaczają „zamiaty zakupu”? Zamiast listy słów kluczowych związanych z marką w streamach możesz na przykład wpisać słowa, których klienci mogą użyć, gdy szukają rozwiązań zbliżonych do tych, które oferuje Twoja firma lub kiedy oceniają Twój produkt. Na przykład marka hotelowa może kierować reklamy i kontaktować się z konsumentami przygotowującymi się do wakacji w ostatniej chwili, ustawiając streamy wyszukiwania dla określonych miejsc docelowych i słów kluczowych, takich jak „podróż” czy „wakacje”.
  • Wiadomości branżowe. W swoich streamach warto również śledzić popularne hashtagi, obserwować branżowe słowa kluczowe, sprawdzać tweety i obserwować osoby warte uwagi, aby mieć pewność, że jesteście na bieżąco z najnowszymi wiadomościami dotyczącymi Waszej branży. By ułatwić sobie pracę, w aplikacji Hootsuite możesz także skonfigurować odpowiednie kanały RSS, które ułatwią Wam zadanie.

 

Profesjonalna wskazówka: jeśli zależy Ci na zaangażowania użytkowników w określonym miejscu, możesz kierować zarówno swoje posty, jak i reklamy na konkretną lokalizację. Więcej o geo-tagowaniu (zwanym także targetowaniem) możesz dowiedzieć się biorąc udział w bezpłatnym kursie Hootsuite Academy.

 

5 minut na angażowanie

Zaangażowanie jest kluczowym aspektem działalności marek w mediach społecznościowych. Według badań zajmującej się komunikacją w internecie firmy Edelman, dziewięciu na dziesięciu użytkowników twierdzi, że chciałoby, by komunikacja marek w mediach społecznościowych była bardziej angażująca dla użytkowników. Jednocześnie mniej niż jeden na pięć osób aktywnie korzystających z mediów społecznościowych uważa, że marki w wystarczający sposób angażują swoich fanów. Pole do zmian jest jak widać duże.

Codzienne docieranie do odbiorców powinno być dużo prostsze, jeśli odpowiednio przygotujesz się do skutecznego monitoringu mediów społecznościowych. Dobrym rozwiązaniem, jest przefiltrowanie interakcji, jakie Twoja marka podejmuje ze swoimi klientami. Upewnij się, że odpowiednio angażujesz klientów, zachęcasz do zaangażowania influenserów, a także zamieszczasz odpowiednie treści. Oto, na czym powinieneś się skupić:

  • Odpowiadaj swoim fanom. Pamiętaj, że Facebook udostępnia możliwość tworzenia wstępnie skomponowanych odpowiedzi;
  • Lajkuj i komentuj treści w których Twoja marka została oznaczona przez użytkowników. Interakcje z fanami jest kluczowa, jeśli zależy Ci na zaangażowaniu;
  • Śledź istotne osoby, obserwujące Twoją kanały społecznościowe, np. influecerów, czy liderów opinii.
  • Udostępniaj posty swoich użytkowników.  W ten sposób pokażesz im, że ich zaangażowanie jest dla Twojej marki ważne i zachęcisz ich do aktywności.

 

2 minuty na analizę

Aby opracować skuteczny plan swojej aktywności w mediach społecznościowych, musisz wiedzieć, jakie treści sprawdzają się najlepiej w Twoich sieciach. Dowiesz się tego, dzięki wykorzystaniu skutecznych narzędzi analitycznych, które pokażą Ci wydajność konkretnych postów w różnych sieciach społecznościowych. Jednym z tego typu narzędzi, jest Hootsuite Analytics. Platforma, dzięki której otrzymasz przejrzysty obraz wydajności wszystkich postów, które zamieszczasz na Twitterze, Facebooku i Instagramie. Kompleksowy przegląd Twojej aktywności, pozwoli Ci skutecznie monitorować efektywność prowadzonych kampanii, identyfikować zmieniające się trendy, a także śledzić zmiany w liczbie osób obserwujących Twoje strony. Analiza to tylko 2 minuty Twojego dnia, pamiętaj jednak, by poświęcać jej czas codziennie – tylko wtedy będzie miała sens.

3 minut na planowanie

Jeśli nie jesteś w stanie prowadzić swoich kanałów społecznościowych na bieżąco, dobrym rozwiązaniem będzie dla Ciebie planowanie postów.  Jeśli planujesz publikować w tym samym czasie w różnych mediach społecznościowych, upewnij się, że treści które zamieszczasz są zróżnicowane. Nie ma nic gorszego, niż oglądanie tych samych postów marki na różnych platformach. Możesz zaoszczędzić swój czas używając narzędzi, takich jak UpContent.

 

Oto, na co powinieneś zwrócić uwagę, publikując posty w mediach społecznościowych:

Facebook: twoje posty na tej platformie mogą być nieco dłuższe, dzięki czemu będziesz w stanie opowiedzieć swoim obserwatorom konkretną historię. Pamiętaj, by urozmaicać swoje posty grafikami i emotikonami. Nie publikuj jednak częściej, niż raz, maksymalnie dwa razy dziennie.

Twitter: jeśli planujesz tweety, pamiętaj, by odpowiednio rozłożyć je w czasie. Dzięki temu, twoje posty nie zostaną uznane za spam. Dodawaj swoje tweety w zróżnicowanych formatach – wrzucaj zdjęcia, filmy i linki – dzięki temu dowiesz się, które z tweetów działają na Twoim profili najlepiej. Jeśli udostępniasz tweety z zewnętrznego źródła, dołącz odpowiednie hashtagi i wspomni odpowiednie strony, używając „@”.

LinkedIn: udostępniaj treści na tej platformie, postaraj się używać bardziej formalnego tonu. Pamiętaj, że publikując na LinkedIn zwracasz się do zupełnie innej grupy odbiorców. Platforma jest doskonałym miejscem do dzielenia się ideami przewodnimi i flagowymi inicjatywami liderów Twojej organizacji.

Instagram: jeśli zamierzasz  rozpocząć nową kampanię reklamową, planujesz uruchomienie nowej usługi, czy też sprzedaż nowego produktu, zaplanuj zdjęcie lub wideo, dzięki któremu zwrócisz uwagę użytkowników, tym samym promując swój produkt. Instagram to również świetne narzędzie, by pokazać swoim fanom kulisy działalności Twojej marki, a także wizerunek osób nią zarządzających.

 

Niezależnie od tego, czy na zarządzanie swoimi profilami w social media zamierzasz zajmować zaledwie 18 minut dziennie, czy też planujesz poświęcić swojej pracy w mediach społecznościowych o wiele więcej czasu, rady którymi podzieliliśmy się z Tobą w tym artykule pozwolą Ci znacznie efektywniej zarządzać swoją pracą. Planuj posty, angażuj swoich obserwatorów, mierz efekty swojej pracy i wiele, wiele więcej.

 

_________________________________________
Autor: Emily Copp
Tłumaczenie: Karol Gagatko
Źródło: blog.hootsuite.com

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *