Dobra Strona Internetu

Internet w działaniach organizacji pozarządowych
Sztaby w Internecie – jak promować swoje wydarzenia
W dniu Finału w całej Polsce odbędzie się cała masa niezwykłych wydarzeń towarzyszących zbiórce pieniędzy. Warto zadbać o ich odpowiednią promocję. W Internecie możliwości jest naprawdę wiele – mamy dla Was kilka podpowiedzi.

 Strona internetowa

Prawdopodobnie pierwszym miejscem, gdzie ludzie będą szukać informacji o tym, co planujecie w dniu Finału jest strona internetowa Waszego Sztabu – dobrze jest więc zamieścić informacje o planowanych przez Was wydarzeniach w widocznym miejscu. Macie naprawdę wiele możliwości – możecie stworzyć okolicznościowy baner, stworzyć podstronę poświęconą poszczególnym wydarzeniom, pisać nowinki na temat przygotowań do poszczególnych wydarzeń.

Facebook

Przede wszystkim fanpage Sztabu    tu będziecie informować ludzi o tym, co aktualnie się dzieje w Waszym sztabie. Przypominajcie, co planujecie, kto sponsoruje organizowane przez Was imprezy, kto zagra na Waszym koncercie, jakie przedmioty można wylicytować na waszej aukcji itd, wrzucajcie zdjęcia, jak się przygotowujecie.
Dobrym pomysłem jest stworzenie facebookowego eventu, w którym podacie dokładną datę i miejsce waszego wydarzenia, a także zaprosicie na nie potencjalnych uczestników. Im więcej ludzi dostanie zaproszenie, tym większą popularność wydarzenie zyska. Zastanówcie się jednak czy aby na pewno proponowana przez Was impreza skierowana jest do wszystkich Waszych znajomych. Zaproście tych, którzy mogą być zainteresowani i mogą się na nim pojawić.
Jak stworzyć wydarzenie?
1. Tworząc post na naszej stronie, wybieramy 3 zakładkę –  tworzenie wydarzeń. 
2. Po pokazaniu się okienka edycji wydarzenia – uzupełniamy informacje takie jak– nazwa, opis, data, miejsce. Od niedawna możemy także skierować wydarzenie do konkretnej grupy osób na przykład zaznaczając odpowiednią lokalizację (np. miasto w którym organizujemy Finał).
3. Jeżeli wydarzenie jest już gotowe – czas stworzyć listę gości! Po lewej stronie znajduje się przycisk : eksportuj, pozwala on wysłać zaproszenie do wszystkich osób lubiących nasz fanpage.
Również w wydarzeniu warto informować o nowościach. Po napisaniu przez Was posta, osoby, które potwierdziły uczestnictwo, dostaną powiadomienie. Jeżeli przeczytają post i klikną „Lubię to” lub skomentują, wyświetli się to ich znajomym, którzy być może także postanowią wziąć udział w wydarzeniu.
A kiedy już nastąpi ten piękny dzień, nie zapominajcie informować wszystkich jak się cudownie bawicie – najlepiej potwierdzajcie to zdjęciami. 
wydarzeniafb

 

Google+

Wydarzenie może również stworzyć na Google+.

=rWEBtkjar
Po wybraniu opcji wydarzenie otwiera się okno tworzenia wydarzenia. Oczywiście najważniejsze jest nadanie nazwy, zaznaczenie, gdzie wydarzenie się odbędzie oraz kiedy i w jakich godzinach. Kolejnym krokiem jest zaproszenie gości – w tym celu klikamy „+zaproś osoby,kręgi lub adresy e-mail” i wybieramy z profili, które mamy w kręgach. Co ważne- Wasi goście nie muszą używać Google+. Każda zaproszona osoba będzie mogła zobaczyć wydarzenie i odpowiedzieć na otrzymane zaproszenie bez konieczności rejestrowania się w Google+. Kliknięcie przycisku „Zaproś” spowoduje wysłanie gościom powiadomień mailowych. 
Jeżeli stworzyliście swoją sztabowo-finałową grafikę, warto ją umieścić jako motyw wydarzenia.  Aby wysłać własne zdjęcie jako motyw wydarzenia należy kliknąć „zmień motyw”.

YouTube

A może by tak… nakręcić krótki spot reklamowy waszego wydarzenia? Albo film-zaproszenie? Więcej o tworzeniu filmów w Internecie przeczytacie w innych naszych tekstach . Najlepszym miejscem, żeby go później umieścić w Internecie jest YouTube. Żeby móc załadować film na YouTube należy mieć na nim konto, choć do zalogowania się wystarczy jedynie posiadanie maila na gmail.com (konto YouTube jest kolejną możliwością, którą zyskujemy po założeniu konta w serwisie Google, po gmail.com i Google+). Profil na YouTube nazywać będziemy kanałem. W celu załadowania Waszego filmu szukajcie przycisku „Prześlij film”. Po jego naciśnięciu otworzy Wam się okno do przesyłania.

gfgd
W trakcie ładowania musicie zatytułować Wasz film i przede wszystkim dobrać odpowiednie tagi, (np. WOŚP, Finał, WOŚP-(nazwa waszego miasta), żeby dotarł do ludzi, którzy nie tylko szukają tego konkretnego filmu, ale też do tych, którzy szukają czegoś związanego z dniem Finału. Być może spot reklamowy Waszego wydarzenia ich tak zainteresuje, że postanowią przyjechać?
Nie zapomnijcie udostępnić filmu na Facebooku i Google+ oraz w innych portalach społecznościowych, na których się udzielacie, a także na Waszej stronie internetowej.
youtube 2

 

Inne serwisy

Dobrym sposobem na wypromowanie swojego wydarzenia jest zwrócenie się o patronat medialny do lokalnych serwisów informacyjnych, takich jak np. Moje Miasto. Podobnie można poprosić lokalne władze o zamieszczenie informacji na stronach internetowych.

 

Strona Fundacji WOŚP

Dlaczego nie mielibyście napisać do nas nowinki o tym, co planujecie na dzień Finału? Wiele sztabowych nowinek znajdziecie TUTAJ.  W bazie sztabów znajdziecie instrukcję jak taką nowinkę możecie na naszej stronie dodać.

 

Przedstawiliśmy Wam oczywiście zaledwie kilka propozycji i rozwiązań – jest ich naprawdę o wiele, wiele więcej! Pamiętajcie, że używanie jednego nie wyklucza innych – wręcz przeciwnie! Wrzucajcie link do Waszej strony na profil na Facebooku? Filmy z YouTube udostępniajcie na Google+.  Możliwości i rozwiązań jest dokładnie tyle, ile w Was jest kreatywności i pomysłowości.

Nie bójcie się próbować nowych rzeczy! 

Joanna Urbaniak, wolontariuszka Pokojowego Parolu i konferencji Now! Go Online

Tekst uaktualniony 30.10.2015r. , fot. w nagłówku – Anna Migda.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.